Przejdź do głównej zawartości

Posty

Suplement nie tylko "na mięśnie". Szerokie działanie zdrowotne glutaminy.

źródło: wwwgymjunkies.com Każdy bywalec siłowni słyszał o suplemencie diety zwanym - glutaminą. Większość osób kojarzy go z działaniem budującym mięśnie, czy też typowo regeneracyjnym i antykatabolicznym. Wszystko fajnie, wszystko pięknie ale tak na prawdę suplement ten jest znacznie lepszy w innych obszarach działania. Obszary, w których możesz sobie pomóc glutaminą: Suplement ten powinien być obowiązkowo stosowany u osób z nieszczelnymi jelitami ( Więcej TU ), ponieważ pomaga je odbudować oraz chroni przed dalszymi uszkodzeniami.  Badanie:  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2432018 Badanie 2:  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3006244/ Wpływa na polepszenie odporności organizmu. Badanie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/10600341 Glutamina zmniejsza efekty toksyczne chemioterapii. Badanie: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3385273 Odgrywa znaczącą rolę w procesie trawienia oraz funkcjonowaniu mózgu. Badanie:  https://www.n

Czy bieganie na bieżni w klubie ma sens?

Dzisiejszy artykuł będzie tyczył się popularnej bieżni, którą znajdziemy praktycznie w każdym fitness klubie. Wskażę jej plusy oraz szczegółowo przedstawię wady, w tym te mało znane. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, iż nie zamierzam totalnie dyskwalifikować bieżni elektrycznej. Zależy mi jedynie abyście od czasu do czasu - wybrali podobny trening ale na dworze np. w lesie (o ile pogoda pozwoli). Uwierzcie mi - skorzystacie na tym bardziej. Czy warto jest biegać na bieżni elektrycznej? Oczywiście, że tak, z racji, iż bieganie na takim przyrządzie ma szereg plusów takich jak: zrobimy trening niezależnie od warunków pogodowych; możemy zastosować przeróżne programy treningowe; bezpieczeństwo - trudniej się poślizgnąć niż np w terenie; mniejsze obciążenie stawów - pas bieżni lekko się ugina i tym samym amortyzuje ruchy. Chociaż cześć badań zaczyna obalać tą kwestie. po urazach sportowych i w formie rehabilitacji często trening na bieżni jest opcją, którą możemy zastosow

Sportowcu wspomóż się grzybami! Zadbaj o regenerację oraz zdrowie!

Obecnie każdy z nas narażony jest na szereg czynników stresogennych, obciążających nas fizycznie oraz psychicznie. Robimy co w naszej sile, aby pokonywać trudy dnia codziennego. Dodatkowo osiągać nasze małe sukcesy zarówno na drodze prywatnej jak i zawodowej. Niestety każdy organizm czasem się psuje, przemęcza, czy przetrenowuje. Tym bardziej że obecny świat dodatkowo naraża nas na wiele czynników kancerogennych. Co robić aby móc sukcesywnie iść do przodu? Oczywiście standardową regułką, która jest polecana - to zdrowo odżywiać się, uprawiać sport, otaczać się fajnymi ludźmi, skutecznie odpoczywać, jak najmniej denerwować się. Bądźmy jednak szczerzy - jakbyśmy się nie starali zawsze jakiś element układanki nam nie wyjdzie. A jeśli nawet, to i tak nasze uwarunkowania genetyczne mogą zaoferować coś zgoła innego . Aby wypełnić pewną lukę i poprawić zdrowie część osób stosuje wspomaganie. ( Gwoli jasności nie zamierzam tutaj pisać o farmakologii - w końcu temat tyczy się zdrow

Jak nauczyć się podciągać na drążku?

źródło: http://www.bostonmagazine.com Dla wielu osób podciągnięcie się na drążku oznacza miarę bycia fit. Dlatego cel ten stanowi punkt honoru zarówno dla kobiet jak i mężczyzn. O ile płeć brzydsza osiąga go bez większego problemu, o tyle płeć ładniejsza bywa bardziej zawzięta i nieugięta w danym postanowieniu. Osobiście bardzo często widzę Panie walczące z wszelkiego rodzaju gumami, które mają im pomóc w podciąganiu. Pomimo, iż mamy różnego rodzaju programy treningowe mające na celu nauczenie nas podciągania na drążku - to metodologia jest zawsze bardzo podobna. De facto abyśmy mogli podciągnąć swoje ciało na określoną  wysokość - to potrzebujemy na to określonej siły mięśniowej. Dopiero, gdy chcemy zrobić to wielokrotnie - to niezbędne jest dodatkowo wyrobienie wytrzymałości mięśniowej. Tak naprawdę osiągnięcia celu jakim jest podciągnięcie się na drążku potrzebujemy: Odpowiedniego umięśnienia , które będzie generowało określoną siłę. Proszę Was drogie Panie - ni

Makaron lub ryż bez kalorii? Z konjac jest to możliwe.

Dziś krótki wpis, który stanowi  pewną ciekawostkę dietetyczną. Od razu zaznaczam, iż nie ma tutaj żadnej jak to niektórzy nazywają - chemii. Jest to produkt naturalny i praktycznie bez kalorii. Konjac (dziwidło / amorphophallus konjac) jest rośliną z Azji. Korzeń tej rośliny służy do pozyskiwania glukomannanu. Jest to rodzaj błonnika, który potrafi wchłonąć nawet 100 razy więcej wody niż błonnik obecny w innych produktach spożywczych. Należy zaznaczyć, iż błonnik pozwala utrzymać prawidłowy poziom cukru we krwi, zapewnia prawidłowe trawienie, zwiększa uczucie sytości oraz wspomaga usuwanie szkodliwych toksyn.  Ryż / makaron (shirataki) bez kalorii. Nie trudno się domyśleć, iż producenci zaczęli wykorzystywać glukomannan do wyrobu makaronu / ryżu dietetycznego. Skutkiem tego powstały produkty: naturalne z cennymi właściowościami; bez kalorii, bez węglowodanów, tłuszczu, białka i glutenu; bez smaku – przejmuje smak dodatków, np. sosów; dzięki dużej zawartości błonn

Ashwagandha / indyjski żeń szeń - magiczna roślina na wiele schorzeń!.

Ashwagandha ( indyjski żeń szeń lub witania ospała ) to roślina szczególnie wykorzystywana w medycynie ajurwedyjskiej jako środek o szerokim spektrum działania. Stosowana na takie schorzenia jak: zaburzenia snu,  artretyzm,   gruźlica, zapalenie oskrzeli, astma, bóle kręgosłupa, fibromialgię, zaburzenia miesiączkowania, czkawkę, choroby wątroby i wiele innych. Wiele osób może uznać jej działanie za bujdę, ponieważ często coś co jest na wszystko jest do niczego. Jednakże akurat w te kwestii naukowcy dowiedli, że ashwagandha rzeczywiście może okazać się pomocna w przypadku tych i innych chorób. Jest to możliwe dzięki zawartości związków takich jak  witanolidy  ( działanie przeciw-bakteryjne i przeciwnowotworowe),  glikowitanolidy, (działanie adaptogenne / wzmacniające odporność) oraz witanozydy. Przejdźmy jednak do konkretnych badań / linków. 1.  Stres bez wątpienia może być związany z chorobami takimi jak otyłość. Ashwaghanda idealnie wkomponowuje się w taki scenariusz

Niedobór żelaza u biegaczy, a zjawisko Foot Strike Hemolysis

Dzisiejszy temat jest o tyle istotny, ponieważ stosunkowo błahe czynności mogą powodować niedobory żelaza. Szczególnie zagrożoną grupą są biegacze długodystansowi, którzy często doprowadzają się do utajonej anemii.  Sam niedobór żelaza oraz anemia u biegaczy stanowi powszechny problem, który jest badany od kilkudziesięciu lat. Przykładowo badanie z 1981 roku obejmujące 113 biegaczy wykazało, iż 63 osoby posiadają niedobór żelaza, a 23 osoby posiadała utajoną anemię. Link do badania:  https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/7234508 Objawy niedoboru żelaza. Gdy brakuje organizmowi żelaza - stan zdrowia zaczyna znacząco pogarszać się, a wyniki sportowe powoli spadać w dół. Pojawia się wiele negatywnych objawów, które świadczą o problemie. Wymieniając może to być: apatia; ciągłe zmęczenie; blada, sucha, szorstka cera;  łamiące się włosy, rozdwojone końcówki;  kruche paznokcie; ból i pieczenie gardła, jamy ustnej oraz języka; zajady w kącikach ust; bóle głowy