Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z kwiecień, 2016

Stres, przetrenowanie, a system odpornościowy.

Wielu osobom z autopsji znane jest zjawisko, gdzie ciężko trenując, czy będąc obarczonymi nadmiarem obowiązków - nagle łapiemy jakieś choróbsko. Wszystkiemu może być winny podwyższony kortyzol, zwany też hormonem stresu. O kortyzolu słów kilka. Część bardzo istotnych informacji na temat wspomnianego hormonu opisałem tutaj: " Nadmiar kortyzolu i nasz organizm ".  Otóż sam krótkotrwały wzrost kortyzolu nie jest negatywny dla organizmu, ba często jest pomocny np. w godzinach porannych, ponieważ to on pomaga nam wstać z łóżka. Jednakże kłopot pojawia się w stanach jego przewlekłego i podwyższonego poziomu. Stan taki będzie miał miejsce w stanach chronicznego przetrenowania, obciążającej psychicznie pracy, trudnej sytuacji finansowej itp. W takim wypadku kortyzol będzie wyrządzał szereg negatywnych konsekwencji. Do negatywnego działania kortyzolu występującego w sposób przewlekły możemy zaliczyć: obniżenie poziomu testosteronu; pojawienie się insulinooporności;

Jak stworzyć najlepszą mini siłownię we własnym domu?

zdjęcie idealnej domowej siłowni mojego podopiecznego Wiele osób z różnych względów decyduje się na trening w warunkach domowych. Opcję taką często przedkłada nad treningi w fitness klubie. Powodów takiego działania może być wiele. Jednakże najważniejsze w tym całym założeniu jest odpowiednie wyposażenie swojego domostwa w funkcjonalny sprzęt.  Dlatego w danym artykule chciałbym pomóc osobom, które zastanawiają się nad stworzeniem własnej domowej siłowni. Chciałbym tym samym wskazać na sprzęt, który przyczyniłby się do najbardziej efektywnego treningu, a zakupione "zabawki" nie pochłonęły kilku miesięcznych wypłat. Sposób by stworzyć idealną mini siłownię: 1. Postaw na wolne ciężary. Pamiętaj, iż wolne ciężary najbardziej stymulują nasze ciało, ponieważ oprócz mięśni głównych, pracują również te stabilizujące. Przy maszynach ruch jest de facto od górnie wyznaczany po pewnym torze. W związku z tym ćwicząc na wolnych ciężarach szybciej osiągniesz cel, wykonasz