Przejdź do głównej zawartości

Wzmocnij odporność domowymi sposobami

Wzmocnij odporność domowymi sposobami

Zima oraz jesień są okresem, gdzie obserwujemy zwiększoną ilość infekcji grypowych. Powodem jest to, iż wirusy lepiej rozprzestrzeniają się w zimnym i suchym powietrzu. Dodatkowo mroźne powietrze wysusza śluzówki, a w nich łatwiej o mikropęknięcia, przez które wnikają wirusy.


Nie od dziś wiadomo, iż podstawową pozycje odpornościową dziecko nabywa w okresie płodowym. Dlatego wszystkie świeżo upieczone mamy, powinny odpowiednio podejść do tematu. Jeśli mama dziecka nie stosowała urozmaiconej i zbilansowanej diety, większość czasu spędzała w zamkniętych pomieszczeniach, unikała sportu oraz dodatkowo była osobą nerwową - to możemy być pewni, iż dziecko nabierze cechy chorowitka. Oczywiście w dalszym okresie życia powinniśmy stymulować nasz układ odpornościowy i wzmacniać na tyle ile to możliwe. Niestety duża część osób unika takiej stymulacji i również prowadzi jałową dietę, nerwowy styl życia bez aktywności fizycznej. Dodatkowo często popada w różnego rodzaju uzależnienia.

Sposoby wzmocnienia odporności


Poniżej przedstawiam metody, dzięki którym możemy "stuningować" nasz układ odpornościowy:
  1. Temperatura w mieszkaniu powinna być nie większą niż 18–20°C. Dodatkowo otwieramy okna kilka razy dziennie, aby nawilżyć powietrze i pozbyć się zarazków.
  2. Czosnek - ma działanie bakteriobójcze i zwiększa aktywność białych ciałek krwi. Jego siłę zwiększa witamina C. 
  3. Kotek. Badania naukowe badaczy z Instytutu Komunikacji Zwierząt w Północnej Karolinie wykazały, że posiadanie kota wzmacnia odporność. Dodatkowo kocie mruczenie powoduje wytwarzanie w organizmie dzieci przeciwciał, które mogą zapobiegać astmie oraz sprzyja zrastaniu się połamanych kości. 
  4. Kakao - Thomas P. Kenny z Uniwersytetu Kalifornijskiego w Davis zauważył, iż komórki układu odpornościowego zwiększyły swoja aktywność w momencie dodania ekstraktu z kakao.
  5. Sos sojowy - zwiększa liczbę przeciwciał. Zaobserwował to również powyższy naukowiec Thomas P. Kenny. Badanie zostało wykonane na myszach. Przez 2 tygodnie podawano im sos sojowy w małym stężeniu, a następnie badano ich krew.
  6. Sauna oraz gorące kąpiele - Maria Zellner z Uniwersytetu Wiedeńskiego w Austrii zbadała 12 zdrowych ochotników, których poddała kąpieli w wodzie o temperatudze 39,5°C. Okazało się, iż układ odpornościowy badanych efektywniej zaczął polować na bakterie.
  7. Zimne prysznice oraz kąpiel w lodowatej wodzie - stymulują bez dwóch zdań układ odpornościowy. Potwierdził to Benoit Duge z Instytutu Badań Medycznych w Finlandii.
  8. Czyste powietrze - zwiększa liczbę przeciwciał. V.Wagner z Regionalnej Stacji Higienicznej w Czechach badał dzieci żyjące w różnych rejonach czystości powietrza. Okresowo badał ich krew, ślinę i analizował układ imunnologiczny.

    ćwiczenia oddechowe
  9. Ćwiczenia oddechowe - według Vinod Kochupilli z Institute Rotary Cancer Hospital Indie zwiększają ilość komórek K układu odpornościowego. Badano pacjentów chorych na raka i oprócz standardowego leczenia byli poddawani ćwiczeniom oddechowym. Następnie sprawdzali badania krwi sprzed i po terapii.
  10. Ćwiczenia relaksacyjne - polepszają pracę komórek żernych. Badanie wykonał Quan-Zhen Li z Uniwersytetu Teksańskiego w USA na podstawie osób, które miały wykonywać ćwiczenia qiqong. Druga grupa z kolei miała zakaz jakichkolwiek form relaksacji. 
  11. Sen - przedłuża życie komórek K układu odpornościowego według M.Hall z Uniwersytetu Pittsburskiego. Wykonała Ona badania na osobach z zaburzeniami snu, oraz bez. Następnie zmierzyła poziom komórek K.
  12. Regularny sport - utrzymuje układ odpornościowy w odpowiedniej formie. Osoby niećwiczące charakteryzują się znacznie gorszą pracą układu immunologicznego.
  13. Owoce granatu - zmniejsza stres oksydacyjny komórek żernych. Badanie Orit Rozenberg, Instytut Badań Medycznych Rodziny Rappaportów oraz Centrum Medyczne  im. Rambama, Izrael.
  14. Żurawina - według Charles Bodet z Uniwersytetu Laval z Kanady utrzymuje komórki żerne układu odpornościowego w świetnej formie. Badanie przeprowadzono poprzez dodawanie ekstraktu z żurawiny do wyizolowanych komórek układu odpornościowego. Następnie siłę ich reakcji immunologicznej badano za pomocą sztucznie wywołanej infekcji.
  15. Seks - Carl Charnetski z Uniwersytetu Wikesa w USA przebadał 112 studentów. Podzielono ich na 4 grupy: osoby nieuprawiające seksu, uprawiające rzadziej niż raz w tygodniu, uprawiające 1-2 razy w tygodniu oraz uprawiające więcej niż 2 razy w tygodniu. U osób uprawiających 1-2 razy w tyg seks i więcej zaobserwowano zwiększoną ilość przeciwciał.
  16. Zielona herbata - zwiększa odporność na podstawie badania Cheryl Rowe z Uniwersysteu Florydzkiego. Przez 3 miesiące zdrowi dorośli pili zieloną herbatę 2 razy dziennie. Odporność zbadano na podstawie wyników morfologii.
Źródła:
  • "Sekrety medycyny" wyd nr. 7/2015
  • http://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/uklad-odpornosciowy/odpornosc-dziewiec-sposobow-na-wzmocnienie-odpornosci-organizmu_33492.html
  • http://kobieta.wp.pl/gid,17796948,img,17796994,kat,26263,title,8-zdrowotnych-korzysci-z-posiadania-kota,galeriazdjecie.html?ticaid=1165b9

Komentarze

  1. Ooo ten seks to mi się podoba :D Do tego PO kapusta kiszona i choroba mnie nie dotyka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi się kot podoba. Definitywnie muszę mieć kota :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Motyw kota przypadł mi do gustu najbardziej :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Kot. :) Do tego dołożyłabym kwas askorbinowy (wit. C w czystej postaci)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Każdy Wasz komentarz jest dla mnie bardzo cenny. Jednakże bez zastanowienia usuwam wszelkie reklamy oraz spam.