Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z sierpień, 2015

Czy jestem za stary na trening siłowy?

Bynajmniej temat artykułu nie tyczy się mojej osoby, a tyczy się wszystkich tych osób, które widza w sobie egzemplarze wyjątkowo stare. Egzemplarze, które w ich mniemaniu nie nadają się już na trening siłowy. Trening siłowy to sport do końca życia. Na wstępie należy stanowczo zaznaczyć, iż aktywność ta stanowi jedną z niewielu, gdzie mimo upływu lat możemy ciągle uzyskiwać postęp. Należy jedynie przestrzegać pewnych zasad i trzymać w ryzach nasze cechy biologiczne, które wraz z wiekiem ulegają pewnym zmianom. W takim też wypadku wiek będzie stanowił jedynie liczbę, a nie dogmat skazujący na porażkę. Trening, a wiek. Abyśmy mogli cieszyć się świetną formą, samopoczuciem oraz zdrowiem - to warto abyśmy poznali kilka istotnych aspektów związanym ze starzeniem się organizmu. Dlatego też skrótowo nakreślę najistotniejsze kwestie. Po 30 roku życia praktycznie nie  następuje znaczący zanik włókien szybko-kurczliwych oraz spadek stężenia testosteronu u mężczyzn, co ozn

Odżywki i suplementy? Brać, czy nie? Co biorę ja?

Życie sportowca nawet amatora to określony reżim treningowy. Wiadomo, iż nikt  nie żyje  samymi ćwiczeniami  i czasami brakuje sił, aby należycie zachować sportową dyscyplinę. W takim wypadku mogą przyjść z pomocą odżywki oraz suplementy. Odżywki i suplementy nigdy nie zastąpią prawdziwego i dobrze zbilansowanego jedzenia oraz treningu. Niestety duża część osób posiada kulawą dietę, a ich trening pozostawia wiele do życzenia. Osoby te narzekają, iż nie widzą po sobie odpowiednich efektów. Wszelkie niepowodzenia sylwetkowe usprawiedliwiają albo słabymi genami, brakiem pieniędzy na dietę, czy przepracowaniem. Najgorsze w tym wszystkim jest to, że duża część wspomnianej grupy ma jakimś cudem pieniądze na wspomaganie, czy to w postaci odżywek, czy nawet farmakologii. W ich ocenie jeśli ktoś dobrze wygląda to po prostu musi dużo brać. Niestety prawda jest bolesna ale efekty powstają poprzez trening, który powoduje mikorourazy mięśni. Następnie jedząc w sposób prawidłowy i odpowi

LISS vs HIIT. Korzyści oraz wady.

Podstawą dobrego samopoczucia i proporcjonalnego wyglądu stanowi żywienie oraz odpowiednia aktywność fizyczna. Istnieje spora grupa osób, która potrafi uzyskać satysfakcjonujący wygląd jedynie żywieniem oraz treningiem siłowym. Inni z kolei dodatkowo próbują przyspieszyć efekty poprzez wprowadzanie aerobów (LISS) lub interwałów (HIIT). W związku z tym chciałbym poruszyć wymienione na końcu aktywności fizyczne w obrębie zalet i wad. LISS (Low Intensity Steady State), czyli Cardio niskiej intensywności cardio lub po prostu aerobów . ZALETY  - są odpowiednie dla osób początkujących,  - nie przeciążają zbytnio układu sercowo-naczyniowego, - idealne w okresie rekonwalescencji, - dobre w okresach regeneracji po intensywnych okresach treningowych, - korzystne do redukcji stresu, - idealne dla osób starszych i otyłych. WADY: - dla większości osób są nudne, - następuje szybka adaptacja do treningu, - praca jedynie w pułapie tlenowym, - są bardziej katabolicz