Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z kwiecień, 2015

Nadmiar kortyzolu i nasz organizm

Kortyzol kojarzy się w większości z utratą mięśni, a wzrostem tkanki tłuszczowej. Niestety część z nas nie wie, iż za mały poziom kortyzolu powoduje "chroniczne zmęczenie". Każda z tych stron nie brzmi dla nas zachęcająco. Dlatego wypośrodkowanie wspomnianego hormonu jest drogą do homeostazy organizmu i zachowania estetycznej sylwetki. Podstawy o kortyzolu. Kortyzol, a inaczej hydrokortyzon lub hormon stresu – jest to naturalny hormon steroidowy wytwarzany przez warstwę pasmowatą kory nadnerczy, główny przedstawiciel glikokortykosteroidów. Ma szerokie spektrum działania na metabolizm na równi z adrenaliną . Warto wiedzieć, iż to kortyzol pomaga wstać nam rano z łóżka, a następnie funkcjonować przez cały dzień. W godzinach porannych, kortyzolu wzrasta aż do szczytów w okolicach godziny 08:00 (150–700 nmol/l). Następnie powoli zaczyna spadać osiągając najniższy poziom około 24:00 (30–120 nmol/l). Kortyzol pomaga radzić sobie ze stresem przyciszając na dany mo

Sposób pracy z obciążeniem w treningu siłowym w sportach sylwetkowych

Trening w sportach sylwetkowych powinien opierać się na prawidłowej relacji pomiędzy ćwiczącym, a obciążeniem. Wbrew pozorom nie mam na myśli tutaj samego doboru wartości ciężaru. Chcę w tym miejscu zwrócić uwagę na sam sposób podnoszenia obciążenia. Trening siłowy kształtujący sylwetkę powinien opierać się na jak najlepszym czuciu ćwiczonych mięśni. Tym samym praca z określoną grupą mięśniową powinna odbywać się w taki sposób, aby mięsień odpowiednio się męczył. Można wyjść krok dalej i stwierdzić, iż musimy tak kombinować na treningu, aby grupa ta została jak najbardziej przemęczona. Prawidłowa relacja "obciążenie - podnoszenie" jako element, na który nie zwraca uwagi wielu początkujących. Jestem przekonany, iż sami wielokrotnie widzieliście osoby ćwiczące w omówiony nieprawidłowy sposób. Najprostszym przykładem może być prostowanie przedramion z linką wyciągu górnego na triceps ( https://www.youtube.com/watch?v=_OcnVgF5iWs ) . Pierwszą fazą , czyli poz

Przyczyny tracenia czasu w drodze do sukcesu

Wiele osób chce realizować swoje osobiste cele w tym te sylwetkowe. Jednakże każda droga jest usłana wieloma przeszkodami dnia codziennego, które trzeba odpowiednio pokonywać. Na część z nich mamy mniejszy, a na część większy wpływ.  Istnieją dwie grupy przeszkód, które spowalniają nas w drodze do sukcesu: zewnętrzne i wewnętrzne. Zewnętrzne - mamy na nie wpływ pośredni. Zaliczymy do nich m.in: drogę do pracy / siłowni / domu - nasz wybór w tym miejscu z reguły ogranicza się do środka komunikacji albo pory przejazdu. W związku z tym bardzo często element ten może nas skutecznie spowolnić, a zwłaszcza w dużych miastach. kolejki w sklepach, urzędach - w tym miejscu wybór może ograniczyć się do mniej zatłoczonego sklepu albo urzędu. telefony od różnych osób - w moim wypadku świetnie sprawdza się blokowanie wszelkich dziwnych numerów w opcjach telefonu. Duża część z nich należy do telemarketingowców, a te możecie sprawdzić w wyszukiwarce google. Dodatkowo nigdy nie odbie

Nie osiągniesz innych rezultatów stosując te same zasady.

Chcesz aby w Twoim życiu zaszły konkretne zmiany? Jeśli tak, to odrzuć ze swojego życia te elementy, które ich nie spowodowały, które są błędne lub blokują Cie przed nowymi możliwościami. Osoby z błędnego koła. Jestem przekonany, iż spotkaliście się z niejedną osobą, która całe życie działa według tego samego schematu i ślepo wierzy, iż dokona niesamowitych zmian w swoim życiu. Funkcjonuje w ten sam sposób każdego dnia w nadziei dosłownie na cud. Dla ułatwienia wybierzmy sobie fikcyjny przykład z osobą o imieniu Mariola.   Dziewczyna ta ma 28 lat, 168 cm i 95 kg. Zmaga się z otyłością od 10 lat ciągle wyszukując "diety cud". Jest niezadowolona ze swojego wyglądu. Dodatkowo miewa napady skrajnych emocji od płaczu, po całkiem dobry nastrój. W momentach stresu oczywiście podjada i to głównie słodycze. Jeśli chodzi o pracę - to wolałaby inną ale nie ma na to czasu. Marzy jej się chłopak, który by ją zrozumiał. Jednakże otyłość może mieć wpływ na to, iż czuje się n