Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z styczeń, 2015

Nie bądź leniwy / leniwa i jedz owoce i warzywa!

Niby takie proste zalecenie, a jednak dla większości osób obce. Rozmawiając ze standardową osobą na temat jedzenia - przeważnie słyszę, iż owszem spożywa warzywa ale w jednym do dwóch posiłków oraz maksymalnie 1 - 2 owoce  na dzień. Niestety ilość ta jest nie wystarczająca dla osoby niećwiczącej, a co dopiero mówiąc o osobie trenującej.  Ile potrzebujemy warzyw i owoców na dzień? Osobiście zawsze proponuję aby skupić się w większym stopniu na warzywach, niż owocach ze względu na zawartość fruktozy  oraz dlatego, że większość postów kieruję do osób zajmujących się sportami sylwetkowymi. Inaczej mówiąc sportami, gdzie wygląd musi być nienaganny. Jednakże wracając do odpowiedzi na pytanie - niezbędne jest spożycie minimum 500 g warzyw i owoców na dzień. Optymalną ilością szczególnie dla kogoś kto trenuje jest od 800 g - 1000 g warzyw i owoców dziennie. W tym miejscu zachęcam do refleksji czy aby utrzymujecie dane wytyczne. Skąd takie zalecenia? Jeśli chcemy pokryć zapotrz

Przetrenowanie - sprawdź, czy Ciebie nie dopadło

Istnieje wiele przeszkód w życiu sportowca, które skutecznie przeszkadzają w budowaniu formy. Jedną z nich są różnego rodzaju kontuzje. Drugą z kolei przetrenowanie, które pojawia się często wtedy gdy za wiele od siebie wymagamy, a chcemy sprostać intensywności treningowej. Czym jest przetrenowanie i kiedy się pojawia? Przetrenowanie tak naprawdę jest kolejnym krokiem, który pojawia się po chronicznym zmęczeniu.  Traktuje się je jako zmniejszenie zdolności wysiłkowej sportowca w wyniku rozchwiania zdolności adaptacyjnej organizmu, co prowadzi z reguły do obniżenia wyników sportowych, a w najlepszym wypadku do braku progresu.  Przetrenowanie powstaje w wyniku braku równowagi między treningiem, a wypoczynkiem. Jednakże istnieją również inne czynniki sprzyjające jego powstaniu, zaliczymy do nich: różnego rodzaju stany zapalne, zaburzenia snu, przebywanie w nadmiernym hałasie, niedobory żywieniowe, stosowanie używek, zaburzenia biorytmu, czynniki bioklimatycz

Dlaczego śniadanie jest tak istotnym posiłkiem podczas odchudzania?

Dawno, dawno temu poruszałem korzyści dotyczące spożywania śniadań . Dzisiaj chciałbym w sposób szczególny odnieść się do etapu odchudzania i powiązać go ze wspomnianym posiłkiem. Artykuł będzie poparty badaniami medycznymi / naukowymi. Otóż jedzenie śniadania ma niebywałe znaczenie w osiąganiu dobrych i szybkich rezultatów sylwetkowych. Dlatego poniżej przedstawiam Wam kilka istotnych faktów. Badanie 1 "długotrwała utrata wagi, a śniadania na podstawie Krajowego Rejestru Kontroli Wagi (NWCR)" http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11836452 Badanie przekrojowe, w którym 2959 zbadano pacjentów z NWCR pod względem ich bieżącej konsumpcji śniadania.  Duży odsetek osób NWCR (2313 lub 78%) spożywało śniadanie każdego dnia tygodnia. Tylko 114 osób (4%) odnotowało, iże nigdy nie je śniadania. W obu grupach nie było różnicy w omawianym spożyciu energii.  Wyniki badania. Osoby jedzące śniadania okazały się być bardziej aktywne w ciągu dnia, co może mieć wpływ na efekty odch