Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z grudzień, 2014

Dlaczego kurczak i ryż?

Wiele osób widzi dietę fitnesski, czy kulturysty jako monotonną i składającą się wyłącznie z ryżu oraz kurczaka. Można powiedzieć, że posiłek w takiej postaci urósł do rangi legendy. W praktyce jadłospis może wyglądać zupełnie inaczej i z reguły tak często jest. Skąd powstał zabobon niezbędności spożywania ryżu z kurczakiem? Otóż po trosze na taki wizerunek zapracowali sobie sami ćwiczący. Jednakże nie z racji, iż dieta musi w taki sposób wyglądać, a z racji, iż jest szybka do przygotowania. W erze ciągłego pędu oraz wielu obowiązków każdy szuka szybkich rozwiązań. Dlatego też i w kwestii żywienia najłatwiej jest ugotować na raz kilka woreczków ryżu, a na patelni przygotować 0,5 kg piersi z kurczaka. Warto wspomnieć, iż drób bardzo szybko dochodzi do siebie i jest miękki, a to kolejna wygoda. Następnie wszystko to niebywale łatwo jest porozdzielać do plastikowych pojemniczków, dorzucając porcję świeżych warzyw i polewając zdrowymi tłuszczami. Uzyskać tym sposobem możemy na

Fakty i mity na temat syropu glukozowo-fruktozowego

Wielu z Was na pewno słyszało sporo ciekawych informacji na temat syropu glukozowo-fruktozowego. Większość z nich przedstawia daną substancję słodzącą w świetle nad wyraz  negatywnym . Dzisiaj powiem Wam jak jest na prawdę. Jednakże w dalszym stopniu nie ukażę Wam żadnych korzyści z jego stosowania. Najważniejszą istotną kwestią jest to że cukier jak i syrop glukozowo-fruktozowy to bardzo podobne "zło". Również badania przeprowadzone przez American Medical Association oraz wiele innych organizacji, wykazują że "wydaje się mało prawdopodobne, że syrop glukozowo-fruktozowy przyczynia się do otyłości lub innych problemów zdrowotnych bardziej niż sacharoza". Ogólnie najprostszą metodą umocnienia tej tezy jest ukazanie budowy obu substancji słodzących. Otóż zwykły cukier spożywczy, czyli sacharoza zbudowana jest z glukozy i fruktozy w stosunku 50 do 50. Z kolei syrop glukozowo-fruktozowy w stosunku 42:52 lub 45:52 (+ % niedużej ilość innych cukrów). Tutaj pows

Chcesz osiągnąć cel? Musisz mieć obsesję!

Przez lata bycia trenerem poznałem wiele różnych i ciekawych osób pod względem cech psychologicznych. Każda z Nich podchodziła w swój odmienny sposób do założeń, które obrała. Sukces, czy to sylwetkowy, czy osobisty osiągała ta, która kierowała się chęcią zmiany, dyscypliną, planowaniem, organizowaniem, poszerzaniem wiedzy i niejako pewną obsesją. Część z tych osób stała się częściową inspiracją do moich osobistych zmian. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż określone cechy możemy nabyć wraz z własnym rozwojem. Jedyne co trzeba - to chcieć zacząć zmieniać siebie. Niestety ta kwestia jest dla wielu nie do przeskoczenia. Opowiem Wam w tym miejscu o mojej drodze pełnej założeń, które miały zmienić moje dawne życie. Zdradzę również, co w moim wypadku sprawdza się w wielu aspektach dnia codziennego jeśli chodzi o osiągnięcie wytyczonego celu. Otóż jak niektórzy wiedzą, na początku mojej kariery byłem kiepsko żywiącym się człowiekiem o miernych warunkach fizycznych. Byłem z tych osób,

Dlaczego "niezdrowe" jedzenie może nam smakować?

Zauważcie, że dla wielu osób produkty typowo niezdrowe bywają bardziej kuszące od tych racjonalnych alternatyw. Owszem znajdą się osoby, które będą uparcie deklarowały, iż dania typowo fast foodowe są niesmaczne. Jednakże jakby nie było, to większość społeczeństwa zawsze z chęcią ulegnie kawałkowi soczystej pizzy pełnej dodatków, czy też hamburgerowi tonącemu w wyrazistych sosach. Mechanizmów takiego działania bywa wiele i niektóre z nich są całkiem racjonalne, pomimo, iż ostateczna idea zjedzenia czegoś niezdrowego bywa odwrotna. Poniżej zależności, które opisują nasz temat. 1. Gęstość kaloryczna . Otóż w produktach o takiej samej gramaturze możemy znaleźć zupełnie inną wartość kaloryczną. Stąd 100 gramów warzyw będzie znacznie mniej gęste kalorycznie niż 100 gramów pizzy. Pokazuje nam to pewną zależność. Otóż nasi przodkowie mieli ciężki dostęp do pożywienia, w związku z tym natura wymyśliła pewien mechanizm. Jeśli jest wybór pomiędzy czymś mało, a dużo kalorycznym to wia

Najdziwniejsze i najgorsze sposoby na odchudzanie

Istnieją na ziemi osoby, które nie kierują się racjonalnym spojrzeniem na świat. Istnieją również inni, którzy mają na tych pierwszych odpowiednią przynętę. Jedna ze stron wychodzi ze współpracy z grubszym portfelem, a druga z brakiem efektów lub utratą zdrowia. Wszędzie tam, gdzie osoba chcąca się odchudzić i nie ma odpowiedniej woli walki, czy chęci do zmian - powstają takie poniższe sposoby na odchudzanie. 1. Implant na języku. Jeżeli ktoś nie może powstrzymać się od jedzenia to jest na to sposób wymyślony przez dr. Nikolasa Chugay'a. Polega on na zabiegu przytwierdzenia do górnej części języka kawałka polietylenu. Implant ten sprawia, iż jedzenie twardego pokarmu staje się bardzo bolesne. Tym samym klient zmuszony jest do stosowania mniej kalorycznej płynnej diety. 2. Setki magicznych pigułek. Każda pigułka nawet ta na receptę nie przyniesie wymiernych efektów bez odpowiedniego żywienia wraz z dozą aktywności fizycznej. Niestety wiele osób myśli, że może

Masa, czy rzeźba? Od czego zacząć?

Wiele osób zastanawia się od czego zacząć swoją transformację sylwetki. Dla jednych rozwiązanie bywa dość proste, dla drugich może powodować pojawienie się szeregu wątpliwości. Tym bardziej, iż mitologiczna maso-rzeźba jest utopijnym systemem, ale w świadomości wielu osób nadal obecnym. W praktyce sportów sylwetkowych osoba rozpoczynająca swoje treningi oraz prawidłowe nawyki żywieniowe powinna kierować się wyglądem / składem wyjściowym ciała. Biorąc kwestię na zdrowy rozum - nonsensem było by zalecenie osobie otyłej budowanie masy. Bardzo podobną głupotą  było by   zachęcenie  do redukcji komuś z niedowagą i niskim poziomem tk. tłuszczowej. Poniżej podam Wam kryteria, według których ja zalecam masowanie lub rzeźbienia ciała. Na większość podpunktów należy patrzeć całościowo, ponieważ jeden podpunkt nie musi od razu o wszystkim decydować. ja z okresu budowy masy mięśniowej Kiedy możemy masować? 1. Nie posiadamy więcej w obwodzie brzucha niż w klatce piersiowej. P