Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z listopad, 2014

Jak zrzucić "boczki" i jaki jest sposób na płaski brzuch?

Dzisiaj absolutne podstawy, które niestety dla wielu osób są niejasne. Skutkiem tego powstają teorie miejscowego spalania tłuszczu z określonego rejonu. Postaram się prostym językiem rozwiać dane mity. Czy wiecie na czym polega proces chudnięcia? Otóż chudnięcie jest procesem katabolicznym , czyli rozpadu. Z procesem tym mamy do czynienia szczególnie w momentach, gdy spożywamy mniej kalorii w diecie, niż wydatkujemy. Organizm w takim wypadku broni się przed wyginięciem i wykorzystuje do podtrzymywania funkcji życiowych określone zasoby swojego organizmu, w wyniku czego powstaje niezbędna energia (ATP). Przykłady katabolizmu to np: lipoliza, glikoliza, katabolizm białek, fermentacja, cykl kwasu cytrynowego... Jednakże nas w danym temacie najbardziej interesuje redukcja tkanki tłuszczowej, czyli tym samym proces lipolizy. Bardzo upraszczając - żywienie ze zmniejszoną kalorycznością powoduje m.in spadek tkanki tłuszczowej (katabolizm tk. tłuszczowej - lipoliza). Z ko

Odzyskać sprawność po złamaniu

Wiem, że złamanie jest dla każdego sportowca oraz amatora kwestią niezbyt pozytywną, rzekłbym wręcz, iż depresyjną. Osobiście miałem złamanie ręki, więc  również  bardzo źle znosiłem brak treningów, a później długi powrót do formy. Dlatego przedstawię Wam skrótowo cały proces na wyjście ze złamania. Po pierwsze żywienie.... Nie szalejemy ze spożyciem żelatyny, w której nadmiar związków w niej zawartych może upośledzać wchłanianie wapnia. Staramy się spożywać produkty bogate w wapń, czyli chudy twaróg, jogurt, kefir, maślanka itp. Do 3 razy w tygodniu możemy spożywać tłuste ryby, które są źródłem witaminy D - niezbędnej do mineralizacji kości. Unikam żółtych serów, serów pleśniowych oraz wędlin, ponieważ dostarczają zbyt dużo fosforu, którego nadmiar może obniżyć ilość wapnia w organizmie. Eliminujemy również mocną kawę i herbatę, o alkoholu nie trzeba wspominać. Dodatkowo należy unikać szczawiu, ponieważ kwas szczawiowy szybko wchodzi w reakcję z wapniem powodując osłabienie

Jak uniknąć zepsutego dania? Pięć podstawowych zasad.

Z pewnością niejednokrotnie zdarza Wam się stołować w różnych miejscach na mieście. Niestety nie zawsze jesteśmy w posiadaniu naszego własnoręcznie przyrządzonego posiłku. Wtedy też pozostaje nam opcja żywienia w restauracji albo barze. Na co powinniśmy zwracać uwagę, aby nie zatruć się nieświeżym pokarmem? Po pierwsze... Dokładnie spójrz na wygląd jedzenia. Jeśli ma dziwny nalot lub kolor, to może być to niepokojący sygnał. Dodatek cytryny, dużo czosnku, czy papryki to również możliwe nieciekawe znaki. Kurczak powinien być biały, jeśli ma szarawy odcień, to znaczy, że mięso długo leżało. Wołowina, z kolei powinna być czerwona. Bardzo częstym zabiegiem, który wykonuje się w lokalach, jest dodawanie starego mięsa do klopsów. Z zewnątrz danie wygląda apetycznie, ale po przecięciu widać, że ma szary kolor. Sposobem restauratorów na nieświeże warzywa jest dodatek majonezu, który zatuszuje wszystkie niedoskonałości. Jednakże nie oznacza, to od razu, iż dodanie majonezu świadczy

Koniec mojej redukcji

Wedle tego co obiecałem dziś podsumuję swoją redukcję w sposób szczegółowy. Ogólnie zrobiłem już to na swoim fanpage TUTAJ . Sądzę jednak, iż spróbuję powielić ten tekst w tym miejscu i dodatkowo uzupełnić pewne informacje abyście więcej się dowiedzieli. Jeśli szczegółowo obserwowaliście moje posty - to swoją przemianę krok po kroku relacjonowałem na tym blogu.  Wcześniejsze wpisy: Pierwsze 4 tygodnie: http://www.albertkosmider.pl/2014/09/moja-obecna-redukcja-pierwsze-4.html Następne 4 tygodnie: http://www.albertkosmider.pl/2014/10/moja-redukcja-i-chwila-odsapniecia.html Więcej zdjęć zamieszczałem na swoim fanpage. Jak zrobiłem swoją przemianę? Otóż swój organizm poznałem na tyle dobrze, iż wiem, że najlepiej redukcje wychodzą mi na bardzo niskich węglowodanach. Z reguły zaczynam od wartości 3 g / 1 kg masy ciała po kilku tygodniach schodzę do wartości 2 gram / kg m.c , z kolei w 2 miesiącu już jadę na wartościach w okolicach 1 gram / 1 kg masy ciała. Jeśli je

Fibromialgia - ciągłe zmęczenie i zespoły bólowe

Chciałbym Wam dzisiaj opisać pewną chorobę nazywającą się fibromialgia, która może ona być przyczyną wielu niepowodzeń sportowych . Pomimo, iż sama nazwa wydaje się dość egzotyczna, to obecność tej przypadłości dotyczy nawet do 10 procent społeczeństwa. Czym jest fibromialgia i jakie ma objawy? Fibromialgia jest zespółem chorobowy, który charakteryzuje się uogólnionym bólem w układzie ruchu z występowaniem wrażliwych na ucisk punktów spustowych. Podczas choroby towarzyszy uczucie przewlekłego zmęczenia, uczucie sztywności oraz sen nie powodujący poczucia odpoczynku. Występuje ból karku promieniujący do szyi i barków oraz ból dolnej części pleców promieniujący ku górze. U znacznej części chorych występują również objawy spełniające rozpoznanie zaburzeń psychicznych np.: lęk, hipochondria, depresja. Mogą również wystąpić kłopoty z jelitami: od zaparć po biegunki. Przyczyny choroby. Niestety ta kwestia nie jest do końca poznana. Przypuszcza się jednak, że wpły