Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z październik, 2014

Moja redukcja i chwila odsapnięcia

Warto jest trzymać się przynajmniej w 90 procentach założonego celu. 10 procent naszego życia możemy pozwolić sobie na drobne odstępstwa. Osobiście raz na jakiś czas pozwalam sobie zjeść coś zakazanego, czy spożyć trochę nadprogramowych kalorii - nawet na redukcji!  Obecnie powoli zbliżam się do końca mojego okresu rzeźbienia. W tym czasie co 2 tygodnie pozwalałem sobie na pewne obżarstwo. Każdy jest człowiekiem, nawet trener. Dlatego uważam, że na wszystko może być miejsce, a ortoreksja jest niezdrowa dla zdrowia psychicznego. W moim wypadku cheaty potrafią pomóc, podobnie jest z ogólnymi dniami podwyższonej kaloryczności. Wszelkie przesadne trzymanie się diety, również może spowodować, iż organizm nie będzie chciał spalać tłuszczu. Stąd okresowy dodatkowy kcal potrafi przyspieszyć spalanie tłuszczu. Więcej na ten temat pisałem w tym miejscu: http://www.albertkosmider.pl/2014/03/skutecznie-pokonaj-zastoj-przy-redukcji.html Ostatnio byłem na urlopie w Trójmieście i poz

Jak zachować się pierwszy raz na siłowni?

Pewnie znajdą się czytelnicy mojego bloga, którzy jeszcze nie uczęszczali na siłownię, a mierzą się z takim zamiarem. Być może ten krótki poradnik pomoże komuś się przełamać. Otóż z siłownią jest jak z każdym innym miejscem - należy znaleźć najbardziej nam odpowiadające. Jest wiele siłowni, gdzie sprzęt nie jest mocną stroną, za to przychodzący do niej ludzie robią pozytywne wrażenie. Czasem jest odwrotnie - sprzęt i wystrój świetny, ale brak klimatu i pełno "dziwnych" osób. Pamiętajcie, że klimat miejsca w dużej mierze tworzą jej ludzie. Dlatego sami bądźcie przykładem wzorowego zachowania. Poniżej zamieszczam plan działania dla osoby, która nigdy nie była w fitness klubie: 1. Szukając siłowni pomyśl czy wolisz miejsca kameralne, gdzie bardzo szybko zawiązują się znajomości. Czy też preferujesz być bardziej anonimowy i "nietykalny". Jeśli to drugie to pomyśl o dużych fitness klubach. Gdy padnie wybór na kilka miejsc i nie będziesz wiedział jaką s

Nadmierna senność w ciągu dnia? Poznaj oreksyny!

Jestem przekonany, że wielu moich czytelników dotyka bezsenność, czy chroniczne zmęczenie. Bardzo często przyczyną takich objawów jest niedobór oreksyn.  Oreksyny A i B to stosunkowo niedawno (1998 r) odkryte neuropeptydy, które syntetyzowane są one głównie w neuronach zlokalizowanych w obszarze bocznego podwzgórza. Jednakże znajdują się również w :przewodzie pokarmowym, trzustce, nadnerczach, jądrach, szyszynce, przysadce, neuronach współczulnych, nerwie błędnym, czy siatkówce.  Funkcje oreksyn są następujące : Regulują stan pobudzenia i fazę snu – zapobiegają zasypianiu i podtrzymują czuwanie. Rola ta wynika z ich bezpośredniego działania pobudzającego neurony odpowiedzialne za regulację stanu sen – czuwanie, ale również pośredniego działania hamującego, związanego z pobudzaniem neuronów GABA-ergicznych; Wywołuj ą zachowania pokarmowe; Biorą udział w regulacji homeostazy, emocji, układu  nagrody, maj ą wpływ na uzależnianie się. Obniża poziom oreksyny (obniżając stan

Posiłek po treningu. Różnice między okresem rzeźbienia, a masowania oraz typem aktywności.

Okres budowy mięśni jest zgoła inny w porównaniu do okresu rzeźbienia / odchudzania sylwetki. Wiadomą kwestią jest, iż wspomniane cele to zupełnie inna kaloryczność diety, inny rozkład makroskładników, czy samej aktywności fizycznej. W praktyce, również posiłek po treningu powinien być różny, w zależności od celu, czy rodzaju treningu, który wykonywaliśmy. Kilka podstaw na temat aktywności fizycznej.  Otóż rozróżniamy ćwiczenia w strefie tlenowej oraz beztlenowej. 1. W strefie tlenowej - energia powstaje przez spalanie węglowodanów oraz tkanki tłuszczowej w obecności tlenu. Przykłady takich ćwiczeń: bieganie, jazda na rowerze, taniec, pływanie itp. 2. W strefie beztlenowej - węglowodany są wykorzystywane do produkowania energii bez udziału tlenu. Dochodzi do wytworzenia kwasu mlekowego lub mleczanu. Przykłady takich ćwiczeń: trening siłowy, sprint itp. Obrazowo wygląda to tak: Już wspominana kwestia warunkuje o tym, że spożycie po treningu węglowodanów

Soda oczyszczona - pomoc w odkwaszeniu organizmu

Dziś małe i krótkie info szczególnie przydatne dla osób żywiących się w sposób nieprawidłowy. Otóż jedną z częstych przypadłości wśród wspomnianej grupy ludzi jest zakwaszenie organizmu.  Stan zakwaszenia organizmu pojawia się w momencie stosowania diety bogatej w produkty mięsne i mleko (produkty kwasotwórcze), a ubogiej w warzywa i owoce (produkty zasadotwórcze). Dochodzi w takim momencie do zachwiania równowagi kwasowo-zasadowej. Organizm w danym momencie charakteryzuje się kwaśnym odczynem ph, co sprzyja powstawaniu wielu schorzeń, poczynając od zgagi, bólach głowy i na nowotworach kończąc. Myśląc w sposób racjonalny - powinniśmy skupić się na prawidłowym żywieniu oraz odpowiedniej aktywności fizycznej, aby zabezpieczyć powstaniu zakwaszenia organizmu. Jeżeli już znajdujemy się w wspomnianym negatywnym stanie, to powinniśmy zrobić wszystko co w naszej mocy, aby wrócić na dobrą ścieżkę żywienia. W takim też momencie możemy wspomóc się sodą oczyszczoną, która jest  mocno z

Diety restrykcyjne oraz głodówki. Problem z dalszymi efektami i sylwetka "skinny-fat".

Wiele osób, z którymi współpracuje miało do czynienia z typowymi "dietami cud" o obniżonej kaloryczności nawet poniżej podstawowej przemiany materii. Niektóre z nich stosowały wersje szczególnie wyniszczające jak np. jednostronna dieta kapuściana.  Jak w praktyce wygląda odchudzanie z "dietą cud"? Osoba, która ją rozpoczyna liczy na szybkie efekty i godzi się stosować coś co można porównać do pary butów o jednym rozmiarze, przeznaczonym dla wielu różnych osób. Nie rozpatruje ona swojego indywidualizmu żywieniowego, typu budowy, wzrostu, czy wielu innych czynników. Dochodzi do tego, że jednakową "dietę cud" stosuje osoba o wadze 80 kg i inna o wadzę 50 kg oraz totalnie różnym wieku i typie przemiany materii. Jaki następuje efekt z typową "dietą cud"?  Owszem efekt jakiś występuje. Z reguły na początku dochodzi do zmniejszenia ilości wody w organizmie, ponieważ obniżenie kaloryczności to również obniżenie spożycia węglowodanów (1 g

FIWE 2014 - międzynarodowe targi branży fitness & wellness

Wczoraj zakończyły się duże targi z branży fitness i wellness. Kto z Was nie był - niech żałuje. Była to niewątpliwie zapadająca w pamięć impreza. Postaram się Wam pokrótce nakreślić co straciliście. O targach. Targi trwały całe 2 dni w godzinach od 10:00 do 16:30 (17:00) w hali Expo XXI w Warszawie. Można było zobaczyć wielu ciekawych wystawców, czy spotkać znane osoby z branży. Fajną opcją była możliwość uczestniczenia na interesujących wykładach. Jeśli ktoś miał dość chodzenia po hali, to mógł spocząć w sali konferencyjnej i czegoś nauczyć się. Przykładowe poruszane tematy: "Grywalizacja na rynku fitnesss", "Pozyskiwanie środków na rozwój biznesu", "Filozofia wellness drogą do sukcesu", "Jak wycisnąć więcej z rynku (...)" oraz wiele innych wykładów.  Jeśli chodzi o wystawców, to zamieszam Wam troszkę zdjęć poniżej. Warto zaznaczyć, iż na większości stoisk można było dostać wiele fajnych fantów/gratisów w postaci próbek