Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z wrzesień, 2014

Moja obecna redukcja - pierwsze 4 tygodnie ukończone

Dzisiaj bardziej osobisty wpis. Mija u mnie 4 tydzień redukcji. Wcześniej przez 5 miesięcy ostro masowałem, aby po tej redukcji zostało kilka kg czystej masy mięśniowej. Waga z jakiej rozpocząłem redukcje to 102 - 103 kg na 185 cm wzrostu. Dzisiaj ważę około 94 kg. Akurat w moim wypadku również z racji wzrostu w pierwszych etapach bardzo szybko spada waga. Na poczatku tracę trochę wody, z racji obcięcia spożycia węglowodanów (1 g węgli wiąże 3 g wody). Bez wątpienia również jelita w pewnym stopniu mogą odpocząć, co może mieć wpływ na wagę :D Jak wygląda redukcja wymiarowo?  Nastąpił spadek 5,5 - 6 cm w obwodzie brzucha (mierzę tuż pod pępkiem), w bicepsie ok 1 cm. Moja masa mięśniowa lekko się spłaszczyła, ale jak wspomniałem jest to spowodowane dietą Low Carb. Jak tylko się podładuję - to wszystko powinno wrócić do większej pękatości. Moja 4 tygodniowa zmiana Jak się żywię? Tak, jak wspomniałem stosuję żywienie niskowęglowodanowe ok 2 gramy węgli / 1 kg masy ciała, 2 g bia

QUIZ wiedzy! 15 pytań sprawdzających co wiesz!

Przedstawiam Wam test wiedzy z dziedziny fitness & wellness. Poprawne odpowiedzi znajdziecie na jego końcu. Kto chce będzie mógł się pochwalić ile miał poprawnych. Jest to test jednokrotnego wyboru. 1. Ile kcal ma 1 gram białka? a) 4 kcal b) 9 kcal c) 7 kcal 2. BCAA to aminokwasy o rozgałęzionych łańcuchach. Nie należy do nich: a) walina b) glutamina c) leucyna 3. Ciężko trenujący sportowcy mają zapotrzebowanie na białko w porównaniu z ludźmi prowadzący siedzący tryb życia.... a) praktycznie takie samo b) około dwa razy większe c) około cztery razy większe 4. Które tłuszcze są uważane za złe? a) jednonienasycone b) wielonienasycone c) nasycone 5) Które źródło białka uważane jest za niepełnowartościowe? a) indyk b) twaróg c) soczewica 6) Im dieta zawiera mniej tłuszczu to... a) tym lepiej b) bez różnicy c) niekoniecznie oznacza to lepiej.  7) Który z poniższych węglowodanów to cukier prosty? a) galaktoza b) sa

Czy osiągnę swój cel sylwetkowy - TEST

Dzisiaj przedstawiam Wam mały test, który ma za zadanie wskazać Wasze słabe i mocne strony. Nie traktujcie go jako wyroczni, a jedynie jako wskazówkę, iż być może robicie coś źle. Test ten tyczy się Waszych celów sylwetkowych i rokowań na ich osiągnięcie. TEST - SYLWETKA MARZEŃ Za każdą odpowiedź A przyznaj sobie 5 punktów. Za  każdą odpowiedź  B przyznaj sobie 10 punktów. Za  każdą odpowiedź  C przyznaj sobie 15 punktów. PYTANIA 1) Mając ściśle ułożoną dietę pod określony cel, ile razy dochodzi u Ciebie do odstępstw żywieniowych? a) 3 i więcej razy w tygodniu, b) maksymalnie 2 razy w tygodniu, c) raz na tydzień lub w ogóle. 2) Gdy nie znasz jakiegoś ćwiczenia, a musisz go poprawnie wykonać na treningu, co robisz? a) robię je w taki sposób jaki mi wyjdzie, nawet jeśli jest koślawy, b) zamieniam ćwiczenie na zupełnie inne ale podobne, c) szukam pomocy u bardziej doświadczonych osób, w literaturze, czy profesjonalnych zasobach internetowych. 3) Jeśli w fitness klubie osoba ś

Sposoby na stagnację w rozwoju ramion

Dla wielu mężczyzn masywne ramiona to wyznacznik męskości. Na początku przygody z treningiem siłowym z reguły rosną jak szalone. Jednakże z czasem ich rozwój ulega spowolnieniu. Pojawia się w takim momencie pewne rozgoryczenie i szukanie dalszych sposobów na ich wzrost. W związku z tym, iż dostaję od Was wiadomości, w których pytacie o to jak można poradzić sobie ze wspomnianym problemem - postanowiłem, iż skrótowo podam gotowe rozwiązania. Sposoby na stagnację w rozwoju ramion. 1. Ćwiczymy ręce w odpowiednim zakresie powtórzeń. Otóż biceps posiada 45-65% włókien wolnokurczliwych, z kolei  triceps 29-49% włókien wolnokurczliwych.  Oznacza to, iż biceps wymaga więcej pracy z mniejszym ciężarem i większą ilością powtórzeń niż triceps. Jeśli, więc katujemy biceps dużymi ciężarami - to taki trening może nie przynosić rezultatu. 2. Uwzględniamy oddzielną sesję treningu rąk. W takim wypadku trenujemy ręce, bez uczestnictwa innych grup mięśniowych danego dnia. Jesteśmy w