Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z sierpień, 2014

Fruktoza po treningu?

Fruktoza jest cukrem prostym, który w stanie wolnym występuje naturalnie w owocach, miodzie, nektarze kwiatów. Owoce z kolei stanowią często podstawowy posiłek po treningu siłowym wśród wielu sportowców amatorów. Postaram się odpowiedzieć Wam czy jest to dobry pomysł. FAKT NUMER 1. Ciekawostką jest, iż cukier ten posiada inny metabolizm niż powiedzmy np. glukoza. Glikoliza (tworzenie energii w organizmie) fruktozy przebiega z pominięciem jednego z etapów. Fruktoza trafia do wątroby, gdzie od razu jest przekształcana przez fosfofruktokinazę do fruktozo-1-fosforanu. Następnie aldolaza rozszczepia fruktozo-1-fosforan na fosfodihydroksyaceton oraz aldehyd glicerynowy. Fosofodihydroksyaceton wchodzi do glikolizy dzięki reakcji katalizowanej przez izomerazę triozofosofranową, a aldehyd glicerynowy przekształca się w aldehyd 3-fosfoglicerynowy i również przechodzi do glikolizy. W przypadku glukozy, zanim powstanie cząsteczka fruktofosforanu, powstaje glukozofosforan pod wpływ

HIIT vs SMIT

Z pewnością większość z Was zna trening interwałowy HIIT, który jest dosłownie hitem pod wieloma kwestiami pro - sylwetkowymi, czy pro - wytrzymałościowymi. Chciałbym w tym miejscu przedstawić trening SMIT, który stanowi ciekawą alternatywę albo uzupełnienie dla tego pierwszego. Należy w tym miejscu zaznaczyć, iż HIIT oraz SMIT nie jest przeznaczony dla początkujących! W przypadku takich treningów przeciążenie całego układu krwionośnego może być niebezpieczne dla niewytrenowanego organizmu. Dodatkowo jeśli posiadamy nadwagę, czy otyłość, to gratisowo przeciążamy cały układ kostny. Kilka słów o HIIT. Trening interwałowy HIIT (High Intensity Interval Training) jest podstawą w całej branży fitness. Wykazuje znakomite korzyści w redukcji tkanki tłuszczowej, poprawie sprawności, czy wydolności tlenowej oraz klimatyzacji. Badania pokazują, że w porównaniu do klasycznych ćwiczeń aerobowych trening interwałowy prowadzi do spalenia nawet do trzy razy większej ilości tkanki tłuszcz

Sposoby na stagnację w rozwoju mięśni

Każdy z nas posiada grupę mięśniową szczególnie oporną na rozwój. O cesze danych mięśni dowiadujemy się zwykle wraz ze wzrostem naszego stażu treningowego. Jednakże bywają osoby obdarowane nieprzychylnością natury już na początku swojej kariery w sportach sylwetkowych. Nie mniej w każdym momencie naszej sportowej drogi, element ten skutecznie spędza sen z powiek. Idąc za ciosem walczymy z niezłomnością danej partii mięśniowej szukając opcji, która rozwiąże występujący problem. Próbujemy wielu różnych metod, aby przeciwdziałać stagnacji. Czasem mimo właściwego podejścia nie udaje się nam pokonać własnej genetyki. Innym z kolei metodą prób i błędów    udaje się dojść  do momentu, w którym zaczyna się dziać coś pozytywnego.  Sposoby na stagnację w rozwoju partii mięśniowych. Istnieje kilka standardowych sposobów radzenia sobie w przypadku pojawienia się zastoju w rozwoju mięśni. Metody na zastój jakie polecam: 1. Całkowity odpoczynek od treningu / zmniejszenie intensywno

Budowa masy mięśniowej, a brak apetytu

Jednym z głównych problemów występującym u osób, które chcą zwiększyć masę ciała - jest brak odpowiedniego apetytu. Dla wielu osób przyzwyczajonych do jedzenia niedużych porcji żywnościowych, może to stanowić barierę ciężką do przekroczenia. Istnieje wiele sposobów na poprawę apetytu, tak aby rozbudowa masy mięśniowej nie była procesem odstraszającym. Oczywiście dla większości osób cykl masowania stanowi najlepszy okres, na który czekają wręcz z utęsknieniem. Jednakże cześć osób przeważnie skrajnie chudych, które następnie zaczynają budować mięśnie - może mieć problem ze zmieszczeniem zwiększonej ilości jedzenia. Niektóre porady z artykułu można zastosować w stosunku do osób dotkniętych chorobami nowotworowymi, anoreksją, Aids itp. W takim wypadku również możemy mieć do czynienia ze spadkiem apetytu. Sposoby, aby zwiększyć apetyt: 1) Jemy mniej, częściej oraz o regularnych porach. Działanie to przyzwyczaja organizm do systematycznego jedzenia. 2) Odpowiednio i ciężk

Męskie łysienie, a jedzenie

Łysienie dotyczy w największej mierze mężczyzn. Związane jest bezpośrednio z męskimi hormonami płciowymi, czyli androgenami. Dolegliwość ta powoduje głębokie niezadowolenie wśród wielu mężczyzn ale również kobiet, które nasłuchują narzekań męża, czy chłopka, iż tracą włosy. Największą przyczyną męskiego łysienia jest sam testosteron oraz szczególnie jego poziom. Hormon ten, szczególnie w nadmiarze w mieszkach włosowych ulega przemianie w dihydrotestosteron. Negatywne działanie dihydrotestosteronu skraca fazę wzrostu, przez co włos staje się cieńszy, z kolei cebulka przemieszcza się w kierunku powierzchni skóry. Nowe odrastające włosy zaczynają przypominać tzw. meszek. Interesujące jest to, iż być może dlatego dla niektórych kobiet łysy mężczyzna podświadomie kojarzony jest z bardzo męskimi cechami. Istnieją dwie życiowe  drogi związane z łysieniem. Pierwsza to ciągła walka o odzyskanie włosów albo chociaż o zatrzymanie procesu ich wypadania. Druga to pogodzenie się z w