Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z styczeń, 2014

Prawidłowa ilość snu podstawą sukcesu

Pewnie niejednokrotnie zastanawialiście się czemu osoby dość aktywne fizycznie powinny spać 8 - 9 h ? Czy też w jaki konkretnie sposób wpływa na nas określona ilość snu ?  Sen jako przyspieszacz regeneracji i wspomagacz osiągania formy życiowej. Cheri Mah ze Stanford Sleep Disorders Clinic and Research Laboratory, obecnie pracująca dla firmy Nike przeprowadziła ciekawe badanie na męskiej drużynie baseballowej (link 1 bibliografia). Otóż zawodnikom zalecono spać po 10 godzin na dobę przez 6 tygodni. Jeśli mężczyźni nie osiągali podczas nocy 10 h snu, to nadrabiali "zaległości" drzemkami, tak, aby założona wartość godzinowa zgadzała się. Rezultatem badań było: mniejsze zmęczenie zawodników, osiągali krótsze czasy w sprincie, a dokładność ich rzutów wzrosła o około 9 %. Według Pani Mah sen ma często kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o osiągnięcie szczytowej formy, zarówno u amatorów jak i u wyczynowców.  Trzeba też w tym miejscu podkreślić, iż sen jest głównym stym

Sernik LOW CARB

Chciałem przedstawić Wam sernik nisko-węglowodanowy. Jest on idealnym uzupełnieniem/zamiennikiem dla osób będących na redukcji jak i w okresie masowania. Przepis przekazał mi Sebastian B (z zakładki referencje), który często eksperymentuje w kuchni.  Łamiąc tym samym stereotypy, iż dieta powinna być jałowa.  Składniki: - 9 jaj, - 90 g. kazeiny (najlepiej wychodzi z dwoma smakami), - 900 g. twarogu chudego lub półtłustego, który musimy wcześniej zmielić najlepiej 2-3 razy, - 20 - 30 g. kakao (opcjonalnie), - 80 - 120 ml wody, - 1 andrut, - 20 - 40 tab. słodzika (rodzaj zależy od nas. Może być np. Stewia), - 50 g. orzechów laskowych lub innych ulubionych. Przygotowanie: 1. Oddzielamy wszystkie żółtka od białek. Białko możemy włożyć do lodówki jeżeli jaja nie były zimne. 2. Miksujemy żółtka, dodajemy do nich twaróg oraz wodę. Wszystko traktujemy blenderem żeby utworzyć masę bez grudek. 3. Ubijamy białko. 4. Do wcześniej przygotowanej masy dodajemy ubite