Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z wrzesień, 2013

Mój obecny trening

                                                                                  lipiec 2013 Dziś troszkę bardziej osobisty artykuł. Być może niektóre osoby są ciekawe jak ćwiczę i jaki mam plan treningowy. Otóż niedawno zakończyłem okres typowo masowy, który lekko przedłużyłem. Było to spowodowane tym, iż posiadam pewne braki sylwetkowe. Ogólnie rok temu miałem małą kontuzję i zostałem wyłączony na pewien czas z treningów. Buduję, więc formę na nowo. Tydzień temu zakończyłem 4 miesięczny plan treningu dzielonego (SPLIT), gdzie wykonywałem treningi siłowe 5 razy na tydzień. Teraz na pewien czas zmieniłem plan ćwiczeń, gdzie moje sesje są bardziej intensywne, ale krótsze. Zaś sam trening na siłowni ma miejsce 3 razy w tygodniu. Takie działanie pozwala mi bardziej się zregenerować, ponieważ wraz z wiekiem mój organizm (29 lat) potrzebuje więcej czasu na dojście do siebie. Obecnie stosuję trening push/pull/legs, w którym kładę nacisk w głównej mierze na pobudzenie włókien szyb

Kettlebell

Na pewno słyszeliście o kettlebell ? KETTLEBELL SPORT albo GIRVOY STYLE (GS) "Giria (kettlebell) jako przyrząd treningowy jest wykorzystywana przez Rosjan od XVIII wieku. W treningu z kettlebell istnieje ponad 300 różnych ćwiczeń, które od 18 wieku do niedawna powstawały „intuicyjnie”, „na zdrowy rozsądek” i metodą „prób i błędów” Kettlebell Sport zwany również Girevoy Style jest siłowo-wytrzymałościowym sportem który z założenia przygotowuje do zawodów.  Ćwiczenia nie ujęte w zawodach wykonywane są w sposób „płynny” lub jak kto woli „miękki”. Sposób ten polega na anatomicznym zrozumieniu ruchu, ekonomice ruchu, „anatomicznym oddechu” i minimalnym napięciu. Prawdopodobnie dzięki tym czynnikom kilka ćwiczeń z Girevoy Style jest wykorzystywanych w Crossficie i różnych fitnessowych kombinacjach." Tekst pochodzi ze strony mojego znajomego instruktora kettlebell - Sebastian Kryda   http://kbpower.pl/artykuly Osobiście od jakiegoś czasu wykonuję trening z kettlebell ja

10 korzyści z treningu siłowego

Jeśli zastanawiacie się dlaczego warto jest ćwiczyć siłowo, to ułatwię Wam decyzję. Oto 10 korzyści z treningu siłowego. 1. American Heart Association (AHA), zaleca trening siłowy jako sposób na zmniejszenie ryzyka chorób serca u osób zdrowych. 2. Dr Randy Braith i dr Kerry Stewart z Uniwersytetu Floryda, iż trening siłowy ma wpływ na prawidłowy poziom cukru we krwi, co pośrednio obniża ryzyko powstania cukrzycy. 3. Badania przeprowadzone na Tufts University wykazały, że pod wpływem treningu siłowego zwiększa się wytrzymałość, gęstości kości oraz zmniejsza ryzyko złamań kości nawet u kobiet w wieku 50-70 lat. Tak, więc dany rodzaj treningu może być uprawiany bez ograniczeń wiekowych. 4. W 1991 roku Amerykańska Akademia Nauk opublikowała raport, w którym naukowcy stwierdzili, że systematyczne treningi siłowe powodują zmiany w transkrypcji i translacji genów, czyli w przepisywaniu informacji genetycznej z DNA na mRNA. Akurat u osób starszych, ale zdrowych i nietrenujący

Skręcenie stawu skokowego

W obecnej porze roku, możemy zaobserwować wiele osób, które chcą poprawić swoją kondycję lub stan zdrowia poprzez bieganie. Część robi to przez okres stały i niezależny od pory roku. Inni z kolei w sposób sezonowy. Obie grupy może "dopaść" najczęstszy uraz, jakim jest skręcenie stawu skokowego. Skręcenie  – jest to uraz polegający na przekroczeniu fizjologicznego zakresu ruchu w stawie. Na skutek skręcenia może dojść do uszkodzenia torebki stawowej, więzadeł, chrząstki stawowej, a niekiedy także uszkodzenia fragmentów kostnych. Główne objawy wszelkich typów skręceń to: ból w okolicy stawu, ograniczona jego ruchomość, obrzęk, wysięk śródstawowy oraz krwawy wylew w miejscu uszkodzonych włókien torebki stawowej. Wyróżniamy zasadniczo 4 stopnie skręcenia: - I stopnia. Charakteryzuje się niewielkim uszkodzeniem więzadeł. Towarzyszy mu niewielki łagodny ból oraz nieduża opuchlizna. Działanie stawu nie jest ograniczone. Czas leczenia to ok. 2 tygodnie. - II stopnia. J