Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z czerwiec, 2013

10 przykazań na zdrową, szczupłą sylwetkę

Poniżej przedstawiam Wam - 10 przykazań do uzyskania zdrowiej, proporcjonalnej i szczupłej sylwetki. 1. Szukamy złotego środka w aktywności fizycznej. Więcej spalonych kalorii - nie znaczy lepiej! Często słyszę, wśród osób odchudzających się przekomarzanie odnośnie tego, który rodzaj aktywności spali więcej kalorii, albo, że im więcej zrobią wysiłku fizycznego tym lepiej. Osoby te w myśl tego uważają, że im więcej spalą kalorii tym szybciej schudną..... Jednak prawda jest nieco inna.... Energia może pochodzić nie tylko z kalorii pochodzących ze spalania tkanki tłuszczowej. Otóż źródłami energii mogą być: białka, glikogen wątrobowy, glikogen mięśniowy, fosfogeny, w innych wypadkach ciała ketonowe. 2. Jemy regularnie, o stałych porach.  Organizm ma swego rodzaju "pamięć" i woli pracować w sposób zaplanowany. Wszelkie regularne spożywanie posiłków zabezpiecza przed skokami kortyzolu (hormonu wrogiego dla naszej sylwetki oraz zdrowia). Stałe regularne posiłki