Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z kwiecień, 2013

Zrób krok do tyłu i osiągnij sukces

Czasami warto jest zrobić jeden krok do tyłu - po to, żeby następnie zrobić dwa kroki w przód. Chciałbym dzisiaj opisać niezbędność robienia dłuższych przerw treningowych i osiągania z nich długodystansowych korzyści. Wiadomą kwestią od dość długiego czasu jest to, iż każda znaczna przerwa w treningu, na okres ponad 21 dni powoduje cofanie się nabytych uprzednio zmian fizjologicznych organizmu. Niestety często widzę osoby, które boją się zrobić przerwę od treningów większą niż 3 dni, a już nie daj Boże ponad tydzień. Fakt ten stanowi swego rodzaju osobistą obawę przed pogorszeniem się obecnej formy na jaką zapracowała. W praktyce obawa ta jest nieuzasadniona i bezpodstawna. Otóż wszędzie powinniśmy znaleźć pewien umiar, ponieważ nasze życie polega na sztuce równowagi i pewnych kompromisów. Stąd zarówno przesadne okresy ciągłego reżimu treningowego, jak i okresów lenistwa nie mają racji bytu. Osobiście po długim i ciężkim okresie treningowym np. po jednym/dwóch/trzech/czte