Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z luty, 2013

Masz problem z regeneracją? Naprawmy to!

Czasami zbyt częste i intensywne treningi (lub źle zaplanowane) mogą doprowadzić nas do skraju wyczerpania. Dodatkowo ciężki tryb życia (np. fizyczna praca, mała ilość snu) nie sprzyja naszej regeneracji. Wystarczy, więc że doprowadzimy organizm do nadmiernego przemęczenia i nie damy mu odpowiedniego czasu na odpoczynek. Wtedy mogą pojawić się pierwsze symptomy świadczące o przetrenowaniu. Powinniśmy być na nie wyczuleni, by wiedzieć kiedy reagować, zanim doprowadzimy do stanu, który może wymagać nawet leczenia szpitalnego. Możliwe symptomy przetrenowania. Subiektywne: silne wyczerpanie, duszności, zniechęcenie, zawroty głowy, poczucie otępienia, niechęć do treningów, apatia, rozdrażnienie, złe samopoczucie, bezsenność, brak apetytu, bóle mięśni i stawów, bóle głowy- częste,  zmniejszona częstotliwość oddawania moczu zmniejszenie popędu seksualnego, chudnięcie , zmniejszona bądź wzmożona pobudliwość. Obiektywne: pogorszenie kondycji, zmniejszenie wydolności organizmu, słabsze

Nieżywi lekarze nie kłamią

Dziś chciałem się z Wami podzielić pewnym artykułem, na który ostatnio się natknąłem oraz zachęcić do obejrzenia filmu o podobnej tematyce. Otóż w skrócie, mogę przekazać, iż morał z tych dwóch źródeł jest jeden - nie jest możliwe przedawkowanie witamin (hiperwitaminoza), co za tym idzie powinniśmy spożywać znacznie większe ilości wit. oraz minerałów. Zapewni to nam długowieczność oraz ochronę przed wszelkimi chorobami. Metoda ta jest bardzo tania, co nie sprzyja w zarabianiu dużych pieniędzy współczesnym koncernom farmaceutycznym oraz rządom w erze przeludnienia. Nieżywi lekarze nie kłamią Artykuł dr Joel Wolles nominowanego w 1991 roku do Nagrody Nobla w dziedzinie medycyny "Tym wszystkim, którzy urodzili się lub mieszkali przez dłuższy czas na farmie muszę powiedzieć, że jesteście ludźmi mojego pokroju. Ja właśnie urodziłem się i wychowałem na farmie. Moi rodzice prowadzili hodowlę bydła rzeźnego. Jak wiecie zapewne, by móc zarobić na hodowli, należy produkować

Ciekawostki dieta/trening/suple cz.1

BCAA znacznie ogranicza DOMS, czyli opóźnioną bolesność mięśni szkieletowych (błędnie zwaną zakwasami). Jednakże działanie jest widoczne bardziej u kobiet niż u mężczyzn. (badanie na ten temat http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20087302) Dzienne spożycie fruktozy powinno mieścić się w granicach normy, czyli poniżej 50g - najlepiej około 3-4 owoce. Krótkotrwale nadmierne spożycie fruktozy nasila proces lipogenezy (syntezy tłuszczu), podnosi poziom trojglicerydów we krwi i powoduje insulinooporność wątrobową (bad. na ten temat: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16778579) . Badano wpływ spożywania glukozy oraz fruktozy dostarczającej 25% dziennego zapotrzebowania dla osób z nadwaga oraz otyłych przez 10 tygodni  Wnioski:  - spożycie fruktozy podnosi DNL (zjawisko lipogenezy); - nasila powstanie dyslipidemii (zaburzenia gospodarki lipidowej);  - zwiększa poziom trojglicerydów; - zmniejsza wrażliwość insulinową; - zwiększa otyłość trzewną (bad. na ten temat: http://www.