Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z grudzień, 2012

Nathalia Melo i sekret pięknych pośladków

Dziś przedstawię sekret pięknych pośladków według Pani Melo. Kto nie zna Natalii, to w skrócie powiem Wam, że jest to czołowa fitnesska startująca w kategorii bikini oraz trenerka personalna. Osiągnięcia: 2012 IFBB Olympia Weekend 1st 2012 IFBB Arnold Classic 5th 2011 IFBB Olympia 2nd 2011 IFBB Europa Show of Champions, Orlando 1st 2011 IFBB Arnold Classic, Ms. International, Fitness International & Figure International 3rd 2010 IFBB Olympia 2nd 2010 IFBB Europa Super Show 3rd 2010 IFBB Pittsburgh Pro Figure & Bikini 1st 2010 IFBB Europa Show of Champions1st 2009 NPC Ft. Lauderdale Cup 1st Oto trening polecany przez Natalię, który ma za zadanie ukształtować zgrabne i jędrne pośladki. Ćwiczenie 1. Leg-Curl Butt-Blaster  Pracują tutaj pośladki oraz ścięgna. Natalia mówi: "To jest bardzo skuteczny ruch, który mocno uderza w pośladki. Jeśli potrzebujesz zbudować siłę, zacznij ćwiczenie od rozciągnięcia pośladków na podłodze. Pamiętaj, aby

Naturalne substancje toksyczne

Bardzo często jemy coś, co jest w 100 procentach naturalne i mamy w związku z tym nadzieję, że jest to zdrowe i bezpieczne. Otóż natura stworzyła szereg substancji, które mogą okazać się realnym zagrożeniem dla naszego organizmu. Zacznę artykuł od Amigdaliny . Otóż substancja ta jest dość kontrowersyjna. Według większości naukowców interakcja z amigdaliną prowadzi do powstawania cyjanowodoru. W skutek czego może dojść do inhibicji oksydazy cytochromowej i tym samym zaburzenia w oddychaniu tkankowym. Tkanki nie odbierają tlenu z krwi, co jest szczególnie niebezpieczne dla tkanki nerwowej. Występują objawy takie jak bóle głowy, niepokój lęk uczucie drętwienia w jamie ustnej, ślinotok, ucisk za mostkiem, zaczerwienienie skóry, w ciężkich przypadkach mogą wystąpić drgawki kloniczno-toniczne, tyłozgięcie tułowia i śmierć. Inne źródła (głównie niemedyczne) amigdalinę nazywają witaminą B17. W latach 20. XX wieku Ernst T. Krebs (senior) ogłosił, że odkryta przez niego witamina B17, sprze

Umysł kluczem do sukcesu

Dziś chciałem przedstawić najistotniejszą kwestię w drodze do osiągnięcia czegokolwiek. Chodzi mi o sferę psychiczną sportowca, zarówno amatora, czy też profesjonalisty. Otóż nie ulega wątpliwości, że odpowiednie nastawienie oraz trening umysłu wpływa na to kiedy oraz w jaki sposób osiągniemy zamierzony sukces (czy też w ogóle go nie osiągniemy). Z punktu psychologicznego, trening umysłu przekłada się na takie cechy jak: zwiększenie koncentracji, poprawę percepcji, lepszą kontrolę emocji oraz umożliwia zmniejszenie lęku. Dlatego też, trening umysłu powinien, wejść w nawyk wszystkich osób szczególnie poważnie traktujących wyznaczony sobie cel. Żeby osiągnąć pierwsze korzyści zaleca się go wykonywać najlepiej codziennie przez okres 2-4 miesięcy.  Ćwiczenia wchodzące w skład treningu umysłu dzielimy na dwie grupy: trening wyobrażeniowy oraz trening relaksacyjny.  Kilka słów o treningu relaksacyjnym. Jest to bardzo prozdrowotna metoda dla naszego organizmu. Treningi relak

Kobiety i strach przed mięśniami

Dziś chciałem poruszyć temat bezpodstawnych obaw przed posiadaniem rozwiniętej masy mięśniowej u kobiet. Z pewnością sami słyszeliście częstą dewizę wśród płci pięknej typu: "boję się, że będę wyglądała jak facet", "nie chce rozwijać masy mięśniowej, bo jest mi nie potrzebna", czy "mięśnie nie są mi potrzebne". Mit o możliwości przesadnego rozwoju mięśni u kobiet poruszałem już wcześniej:  http://albertkosmider.blogspot.com/2012/08/trening-siowy-kobiet-obalamy-mit.html . Tym razem wskażę, czemu warto jest starać się o dodatkowe kilka kilo umięśnienia. Ukażę też plusy z uprawiania treningu typowo siłowego. Otóż bardzo istotną kwestią jest kształtowanie mięśni u kobiet. Warto pamiętać o tym, iż większa ilość masy mięśniowej odpowiada za zwiększone wydatkowanie energii. Ty samym umożliwia nam to szybsze spalanie tkanki tłuszczowej. Mięśnie pobierają określoną ilość energii, to dzięki pracy mięśni spalamy tłuszcz. Z użycie kalorii przez naszą muskulatur

Ćwiczący i bezsensowny osprzęt treningowy

Dziś po długiej przerwie chciałem przedstawić kilka dziwnych przyzwyczajeń widocznych wśród osób ćwiczących na siłowniach. Artykuł będzie dotyczył stosowania złego ubioru na siłowni. Omówię problem przesadnego noszenia pasów treningowych, haków czy pasków na ręce. Pasy treningowe (kulturystyczne) - pełnią funkcję usztywniającą kręgosłupa i powinny być używane jedynie przy dużych ciężarach. Pas jedynie usztywnia odcinek lędźwiowy oraz zwiększa ciśnienie w jamie brzusznej. Równie dobrze możemy odnieść kontuzję kręgosłupa (lub innych stawów) gdy mamy kiepską technikę w martwym ciągu i przysiadach np. robiąc „koci grzbiet”. Moja uwaga - do żadnego ćwiczenia nie używamy pasa kulturystycznego - spowoduje to w praktyce osłabienie kluczowych mięśni chroniących przed kontuzjami (m.in. brzucha oraz pleców). Póki nie bijemy rekordów i nie schodzimy poniżej zakresu 3 powtórzeń nie używamy pasa! Jeśli chcemy być silni i w pełni rozwinięci staramy unikać się tym podobnego osprzętu. Sprawa d