Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z lipiec, 2012

Rodzaje aktywności, a wydatkowanie kaloryczne

Poniżej przedstawiam, krótkie ale bardzo przydatne zestawienie ukazujące jakie jest wydatkowanie kaloryczne w zależności od rodzaju aktywności fizycznej. Pozwoli to wybrać optymalną dla siebie czynność, która pomoże nam np. schudnąć. Pamiętajmy jednak też o tym, że nie każdy jest w stanie wytrzymać fizycznie wysoką intensywność treningu! Poniższe wydatkowanie (zaznaczam orientacyjne) opiera się na 60 minutowym czasie treningu wykonywanym przez osobę o wadze 60kg. Im większa nasza waga czy dłuższy trening to dochodzi do większego spalania kalorii. Aerobik (poziom średni) - 300 kcal Aerobik (poziom zaawansowany) - 426 kcal Aerobik (w wodzie) - 252 kcal Balet - 300 kcal Bieganie (wolno - 7,5 km/h) - 486 kcal Bieganie (średnio - 9 km/h) - 594 kcal Bieganie (szybko - 12 km/h) - 720 kcal Bieganie (b. szybko - 15 km/h) - 960 kcal Boks (sparing) - 558 kcal Calanetics - 360 kcal Chód (5 km/h) - 234 kcal Chód (7 km/h) - 270 kcal Chód/Spacer - 210 kcal Czyszczenie zębów - 1

Trening aerobowy czym jest? i jak go wykonywać?

Czym jest trening aerobowy i do czego ma nam służyć? Trening aerobowy (inaczej tlenowy) jest to trening podczas którego nasz organizm, energię potrzebną pracującym mięśniom, dostarcza w wyniku przemian tlenowych. Podczas takiego treningu, o ile jest wykonywany w odpowiednim przedziale czasowym spalamy w głównej mierze kwasy tłuszczowe. Duża część ludzi wykonuje trening aerobowy, który często przekształca się w trening cardio o zbyt wysokiej lub zbyt niskiej intensywności. Chciałbym zaznaczyć, że do spalania tkanki tłuszczowej jest konieczny odpowiedni przedział tętna, aby nasza oponka mogła ulegać stopniowej redukcji. Gdy tętno jest za szybkie lub za wolne skupiamy się w zasięgu innych przemian energetycznych w organizmie. Dodatkowo pracujemy nad konkretnymi w danym przedziale  cechami motorycznymi. Jakie powinno być tętno optymalne do spalania tkanki tłuszczowej? Są różne opinie na wskazany temat. Osobiście preferuje przedział od 65% do 75% BPM (maksymalnej czynności s