Przejdź do głównej zawartości

Posty

Wyświetlanie postów z grudzień, 2011

Skuteczne sposoby na przyspieszenie metabolizmu

Nie jedna osoba marzy o tym, aby jego organizm spalał szybciej kalorie. Szczególnie wraz z wiekiem metabolizm naszego ciała ulega spowolnieniu. Jednakże istnieją sposoby, które pozwalają na jego przyspieszenie! Sposoby przyspieszające metabolizm: 1. Regularne, częstsze posiłki (wspominałem o nich szczegółowo we wcześniejszym poście). 2. Zmniejszenie ilości soli kuchennej w diecie. Sód powoduje, że nasze ciało zbiera wodę w tkankach. Dzięki czemu stajemy się bardziej napuchnięci, a metabolizm się spowalnia. 3. Picie dużej ilości wody nakręca metabolizm i dodatkowo oczyszcza organizm. 4. Pełnowartościowe białko przyspiesza metabolizm (chude ryby, chude mięso, jaja, nietłusty nabiał). 5. Dania o ostrym smaku szczególnie wpływają na metabolizm. Jednakże są one polecane osobą, które nie mają problemów żołądkowych. Przyprawy szczególnie korzystne to: chilli, pieprz, papryka. 6. Pozostałe przyprawy wpływające na tempo spalania to: oregano, bazylia, imbir, cynamon. 7.

Dlaczego regularne, częstsze i mniejsze posiłki są ważne w drodze do szczupłej sylwetki?

Wiele osób w drodze do szczupłej sylwetki sądzi, że aby schudnąć wystarczy po prostu mniej jeść. Takie osoby często popadają w skrajność i spożywają nawet 2 posiłki dziennie w nadziei, że pomoże to im zgubić nadmiar tłuszczu. Niestety jest to bardzo błędne myślenie.  Nasz organizm to specyficzny twór, który został zaprogramowany tak, aby przetrwać nawet w bardzo trudnych warunkach. Należy tutaj nadmienić, iż nasi bardzo dalecy przodkowie mieli szczególnie ciężki dostęp do pożywienia. Żyli w warunkach skrajnych pogodowo, gdzie istniał problem ze znalezieniem jakiegokolwiek schronienia. Dlatego nasza natura wymyśliła mechanizm magazynowania tłuszczu. Organizm, broniąc się przed wyginięciem automatycznie chce jak najwięcej kalorii zmagazynować w swoich tkankach podskórnych. Rzadkie posiłki powodują spowolnienie metabolizmu i syntetyzowanie jak największej ilości tkanki tłuszczowej w organizmie. Dodatkowo drastyczne ograniczenie kalorii sprzyja głównie ubytkowi istotnej tkanki m