Przejdź do głównej zawartości

Posty

Koronawirus, a siłownia. Gdzie ćwiczyć i jak dbać o formę?

pixabay.com Niestety w dobie pandemii każdy ma utrudnioną kwestę z dbaniem o swoją formę. Co za tym idzie w większości odpadają dawne miejsca treningowe - czyli siłownie. Owszem jest jeszcze grupka fitness klubów, które zbuntowały się i można w nich ćwiczyć. Sam w takim miejscu ćwiczę. Pandemia to szereg obostrzeń, problemy z transportem publicznym, określona ilość wejść do sklepów, odpadają zabawy w klubach, pójście do kina itp. Często to również nas zniechęca do trzymania reżimu żywieniowego. Poniżej przedstawię sposoby na utrzymanie formy w warunkach domowych. Stwórz swoją indywidualną siłownie, przy niedużych kosztach. 1. Wybierz wolne ciężary. Wolne ciężary najbardziej stymulują nasze ciało, z racji, iż oprócz mięśni głównych, pracują również te stabilizujące. Skupiając się na maszynach  doprowadzasz do tego, że ruch jest praktycznie od górnie wyznaczany po określonym torze. Tak, więc ćwicząc na wolnych ciężarach szybciej osiągniesz cel, wykonasz znacznie więcej ćwiczeń oraz nauc
Najnowsze posty

Suplementy na depresję

pixabay.com Liczne badania wykazały, że na depresję wpływa szereg procesów zachodzących w organizmie, w tym stany zapalne, stres oksydacyjny i inne. Z tego powodu niektóre suplementy były stosowane w leczeniu objawów depresji od dziesięcioleci, albo razem z lekami przeciwdepresyjnymi, albo stosowane samodzielnie.  Niestety, dzisiejszy rynek suplementów jest pełen mieszanych komunikatów i przesadnych twierdzeń na temat tego, które suplementy są najlepsze w leczeniu depresji. Jednakże spróbuję przedstawić najpewniejsze naturalne środki, które w świetle badań mogą przynieść korzyści w walce z depresją. Pragnę od razu zaznaczyć, iż nie jestem ekspertem z danej dziedziny, więc artykuł ma charakter jedynie poglądowy. Dlatego jeśli rozważacie stosowanie suplementów pomagających zwalczyć depresję, to ważne jest, aby porozmawiać o tym z lekarzem - psychiatrą. Które suplementy mogą być odpowiednie przy depresji? Poniżej lista suplementów, które mogą być pomocne przy stanach depresyjnych. Olej ry

Dieta ketogeniczna panaceum na problemy psychiczne?

Diety ketogeniczne obiecują poprawę nastroju, a badania sugerują, że może ona korzystnie wpływać na szereg schorzeń psychicznych. Badania brane pod lupę przez naukowców obejmują takie obszary jak : Depresja Zaburzenie afektywne dwubiegunowe Schizofrenia Demencja Chociaż badania są obiecujące, to brakuje solidnych badań klinicznych, które badałyby skuteczność diety ketogenicznej na zdrowie psychiczne.  Dlatego korzyści dla zdrowia psychicznego wynikające z diet ketogennych nie są obecnie w pełni udowodnione. Jak działa dieta ketogeniczna na poprawę zdrowia psychicznego? Wydaje się, że diety ketogeniczne wpływają na mózg na wiele pozytywnych sposobów, takich jak: Zapewnia efekt „dobrego samopoczucia” Wzmacniająca moc mózgu Ma działanie przeciwutleniające Wzmacnianie neuroprzekaźników zapewniających dobre samopoczucie. Wykazano, że  stan  ketozy  zwiększa wytwarzanie wspólnego neuroprzekaźnika w mózgu zwanego GABA.  Istnieją dowody, że różne zaburzenia lękowe wynikają z dysfunkcyjnej akty

Trzy suplementy do szybkiego leczenia kontuzji

źródło: pixabay.com Kontuzje są częścią życia i sportu. Przydarzają się najlepszym z nas. Chociaż jest wiele rzeczy, które możemy zrobić, aby zmniejszyć ryzyko odniesienia potencjalnie wyniszczającej kontuzji, to nadal potrzebujemy skutecznych strategii radzenia sobie z nimi, jeśli one wystąpią.   Niezależnie od tego, nadal jest bardzo prawdopodobne, że będziesz doświadczać pewnych bólów tu i ówdzie przez całą karierę sportową, zwłaszcza jeśli występujesz na wysokim poziomie. Nawet jeśli nie jesteś kontuzjowany, strategie wymienione w tym artykule mogą być wykorzystane do radzenia sobie z nieuchronnie bolesnymi, codziennymi wymaganiami sportowymi na wysokim poziomie Kluczową kwestią może być.... Dieta może być jednym z najczęściej pomijanych elementów Twojego arsenału w leczeniu kontuzji i jej zapobieganiu. Możesz wykonać wszystkie ćwiczenia korygujące na świecie, ale jeśli nie dostarczasz swojemu ciału cegiełek potrzebnych do zainicjowania głębokiego leczenia, możesz wyrządzić więcej

Zanieczyszczenie powietrza może sprawić, że staniesz się gruby.

źródło: www.tuptuptup.org.pl/ Jakość powietrza i wpływ na tkankę tłuszczową jest bardzo rzadko poruszany. Jednakże stanowi ciekawy temat dla osób dbających o swój wygląd. Nic dziwnego, że zanieczyszczenie powietrza jest szkodliwe dla płuc i serca. Ale co z twoją talią?  Zaczynamy od konkretów. Amie Lund, badaczka toksykologii układu sercowo-naczyniowego z University of North Texas, odkryła, że ​​narażenie na niektóre zanieczyszczenia powietrza może powodować przyrost masy ciała, szczególnie w połączeniu z dietą wysokotłuszczową. Lund bada, w jaki sposób zanieczyszczenie spalin samochodowych wpływa na wzrost i sygnalizację komórek tłuszczowych zwanych adipocytami. Stwierdziła, że ​​spaliny samochodowe mogą wywoływać reakcje organizmu, które mogą prowadzić do zwiększonego wzrostu adipocytów i stanu zapalnego, które są związane z otyłością i chorobami układu krążenia. „Kiedy ludzie myślą o źródłowych przyczynach otyłości, często myślą o genetyce i diecie” - powiedziała Lund. „Istnieją jed

Neuroprzekaźniki i efekty sylwetkowe. Cz.2 - dopamina

Dobra kontrola motoryczna oraz odpowiedni nastrój są kluczowe nie tylko dla rozwoju proporcjonalnej i umięśnionej sylwetki, ale także jako pomoc w utrzymaniu prawidłowej masy ciała oraz faktycznej utracie tkanki tłuszczowej.  Dopamina jest neurotransmiterem mózgu, który reguluje zachowanie, uwagę i uczenie się. Dopamina kontroluje ruch fizyczny, reakcję emocjonalną oraz nasze postrzeganie przyjemności i bólu. Cięższy niedobór dopaminy jest często związany z zaburzeniami ruchu, takimi jak choroba Parkinsona. Mniej znane jest to, że nawet niewielkie utrzymujące się niedobory dopaminy mogą mieć głęboki wpływ na motywację i nastrój. Korzyści sylwetkowe przy prawidłowym poziomie dopaminy. Największą korzyścią płynącą z dopaminy jest to, że jest potężnym wzmacniaczem hormonu wzrostu. Dokładny mechanizm działania dopaminy na hormon wzrosty jest nadal badany, jednak eksperci uważają, że robi to poprzez zwiększenie hormonu o nazwie GHRH, który działa poprzez zwiększenie wewnątrzk

Czy treningi oraz większa masa mięśniowa mogą podwyższać kreatyninę?

źródło: flickr Masz podwyższoną kreatyninę? Jeśli ćwiczysz intensywnie oraz masz większą masę mięśniową - to  być może nie masz czym się przejmować. Kreatynina to produkt degradacji kreatyny, czyli substancji pełniącej rolę nośnika energii w mięśniach. Każdego dnia około 1-2% kreatyny przemienia się w kreatyninę, a ta z kolei poddana jest filtracji w nerkach i wydalana razem z moczem. Norma stężenia kreatyniny we krwi mieści się w przedziale 0.6 - 1,3 mg. Badanie stężenia kreatyniny służy przede wszystkim ocenie prawidłowej funkcji wydalania przez nerki. Podwyższona kreatynina w moczu może wskazywać na chorobę nerek. Jednakże ... Stężenie kreatyniny w surowicy zależy od płci, wieku i masy mięśniowej. Niestety większość norm laboratoryjnych nie uwzględnia masy mięśniowej oraz aktywności fizycznej.  Dlatego należy tutaj przytoczyć pierwsze lepsze z brzegu badanie "Influence of Muscle Mass and Physical Activity on Serum and Urinary Creatinine and Serum C