Przejdź do głównej zawartości

Posty

Dieta ketogeniczna panaceum na problemy psychiczne?

Diety ketogeniczne obiecują poprawę nastroju, a badania sugerują, że może ona korzystnie wpływać na szereg schorzeń psychicznych. Badania brane pod lupę przez naukowców obejmują takie obszary jak : Depresja Zaburzenie afektywne dwubiegunowe Schizofrenia Demencja Chociaż badania są obiecujące, to brakuje solidnych badań klinicznych, które badałyby skuteczność diety ketogenicznej na zdrowie psychiczne.  Dlatego korzyści dla zdrowia psychicznego wynikające z diet ketogennych nie są obecnie w pełni udowodnione. Jak działa dieta ketogeniczna na poprawę zdrowia psychicznego? Wydaje się, że diety ketogeniczne wpływają na mózg na wiele pozytywnych sposobów, takich jak: Zapewnia efekt „dobrego samopoczucia” Wzmacniająca moc mózgu Ma działanie przeciwutleniające Wzmacnianie neuroprzekaźników zapewniających dobre samopoczucie. Wykazano, że  stan  ketozy  zwiększa wytwarzanie wspólnego neuroprzekaźnika w mózgu zwanego GABA.  Istnieją dowody, że różne zaburzenia lękowe wynikają z dysfunkcyjnej akty
Najnowsze posty

Trzy suplementy do szybkiego leczenia kontuzji

źródło: pixabay.com Kontuzje są częścią życia i sportu. Przydarzają się najlepszym z nas. Chociaż jest wiele rzeczy, które możemy zrobić, aby zmniejszyć ryzyko odniesienia potencjalnie wyniszczającej kontuzji, to nadal potrzebujemy skutecznych strategii radzenia sobie z nimi, jeśli one wystąpią.   Niezależnie od tego, nadal jest bardzo prawdopodobne, że będziesz doświadczać pewnych bólów tu i ówdzie przez całą karierę sportową, zwłaszcza jeśli występujesz na wysokim poziomie. Nawet jeśli nie jesteś kontuzjowany, strategie wymienione w tym artykule mogą być wykorzystane do radzenia sobie z nieuchronnie bolesnymi, codziennymi wymaganiami sportowymi na wysokim poziomie Kluczową kwestią może być.... Dieta może być jednym z najczęściej pomijanych elementów Twojego arsenału w leczeniu kontuzji i jej zapobieganiu. Możesz wykonać wszystkie ćwiczenia korygujące na świecie, ale jeśli nie dostarczasz swojemu ciału cegiełek potrzebnych do zainicjowania głębokiego leczenia, możesz wyrządzić więcej

Zanieczyszczenie powietrza może sprawić, że staniesz się gruby.

źródło: www.tuptuptup.org.pl/ Jakość powietrza i wpływ na tkankę tłuszczową jest bardzo rzadko poruszany. Jednakże stanowi ciekawy temat dla osób dbających o swój wygląd. Nic dziwnego, że zanieczyszczenie powietrza jest szkodliwe dla płuc i serca. Ale co z twoją talią?  Zaczynamy od konkretów. Amie Lund, badaczka toksykologii układu sercowo-naczyniowego z University of North Texas, odkryła, że ​​narażenie na niektóre zanieczyszczenia powietrza może powodować przyrost masy ciała, szczególnie w połączeniu z dietą wysokotłuszczową. Lund bada, w jaki sposób zanieczyszczenie spalin samochodowych wpływa na wzrost i sygnalizację komórek tłuszczowych zwanych adipocytami. Stwierdziła, że ​​spaliny samochodowe mogą wywoływać reakcje organizmu, które mogą prowadzić do zwiększonego wzrostu adipocytów i stanu zapalnego, które są związane z otyłością i chorobami układu krążenia. „Kiedy ludzie myślą o źródłowych przyczynach otyłości, często myślą o genetyce i diecie” - powiedziała Lund. „Istnieją jed

Neuroprzekaźniki i efekty sylwetkowe. Cz.2 - dopamina

Dobra kontrola motoryczna oraz odpowiedni nastrój są kluczowe nie tylko dla rozwoju proporcjonalnej i umięśnionej sylwetki, ale także jako pomoc w utrzymaniu prawidłowej masy ciała oraz faktycznej utracie tkanki tłuszczowej.  Dopamina jest neurotransmiterem mózgu, który reguluje zachowanie, uwagę i uczenie się. Dopamina kontroluje ruch fizyczny, reakcję emocjonalną oraz nasze postrzeganie przyjemności i bólu. Cięższy niedobór dopaminy jest często związany z zaburzeniami ruchu, takimi jak choroba Parkinsona. Mniej znane jest to, że nawet niewielkie utrzymujące się niedobory dopaminy mogą mieć głęboki wpływ na motywację i nastrój. Korzyści sylwetkowe przy prawidłowym poziomie dopaminy. Największą korzyścią płynącą z dopaminy jest to, że jest potężnym wzmacniaczem hormonu wzrostu. Dokładny mechanizm działania dopaminy na hormon wzrosty jest nadal badany, jednak eksperci uważają, że robi to poprzez zwiększenie hormonu o nazwie GHRH, który działa poprzez zwiększenie wewnątrzk

Czy treningi oraz większa masa mięśniowa mogą podwyższać kreatyninę?

źródło: flickr Masz podwyższoną kreatyninę? Jeśli ćwiczysz intensywnie oraz masz większą masę mięśniową - to  być może nie masz czym się przejmować. Kreatynina to produkt degradacji kreatyny, czyli substancji pełniącej rolę nośnika energii w mięśniach. Każdego dnia około 1-2% kreatyny przemienia się w kreatyninę, a ta z kolei poddana jest filtracji w nerkach i wydalana razem z moczem. Norma stężenia kreatyniny we krwi mieści się w przedziale 0.6 - 1,3 mg. Badanie stężenia kreatyniny służy przede wszystkim ocenie prawidłowej funkcji wydalania przez nerki. Podwyższona kreatynina w moczu może wskazywać na chorobę nerek. Jednakże ... Stężenie kreatyniny w surowicy zależy od płci, wieku i masy mięśniowej. Niestety większość norm laboratoryjnych nie uwzględnia masy mięśniowej oraz aktywności fizycznej.  Dlatego należy tutaj przytoczyć pierwsze lepsze z brzegu badanie "Influence of Muscle Mass and Physical Activity on Serum and Urinary Creatinine and Serum C

Neuroprzekaźniki i efekty sylwetkowe. Cz.1 - serotonina.

Czy zastanawialiście się jak zdrowie psychiczne wpływa na Wasze efekty treningowe? Jak podstawowe neuroprzekaźniki wpływają na Waszą psychikę? Czemu brakuje Wam motywacji? Czemu pojawia się ochota na słodkości czy tłuste produkty?  Otóż śmiem stwierdzić typowo chemicznie, że to co w życiu osiągniecie będzie zależeć w dużej mierze od Waszych hormonów oraz neuroprzekaźników. W końcu to mózg kreuje rzeczywistość, a on jest napędzany różnymi substancjami chemicznymi. Dlatego zajmiemy się cyklem poświęconym neuroprzekaźnikom, czyli substancjom chemicznym, których cząsteczki przenoszą sygnały pomiędzy neuronami poprzez synapsy, a także z komórek nerwowych do mięśniowych lub gruczołowych. Głównymi neuroprzekaźnikami są: serotonina, dopamina, acetylocholina, noradrenalina, glutaminian, GABA. Jednakże dzisiaj omówimy ten najbardziej popularny - serotoninę. Kilka ogólników temat serotoniny. Serotonina to hormon tkankowy, który jest wytwarzany przy udziale tryptofanu w ośrodkowym ukł

Trening siłowy po 30 roku życia, a proces starzenia się

Czas leci jak szalony i pewnych zmian w organizmie nie zatrzymamy. Już po 30. roku życia pojawiają się pierwsze oznaki starzenia się. Czy jest to powód do szczególnych zmian w życiu codziennym? Czy jest sens zacząć ćwiczyć siłowo po 30-tce? Czy efekty będą znacznie gorsze? Na te pytania spróbujemy sobie odpowiedzieć.  Pierwsze procesy starzenia się. Procesy te zaczynają się po wspomnianym trzydziestym roku życia Wtedy to znajdujemy pierwsze siwe włosy, czy głębsze zmarszczki. Faktura skóry zmienia się i pojawiają się przebarwienia związane z pogorszoną produkcją melaniny. Wszelkie imprezy alkoholowe stają się bardziej męczące, niż te 10 lat wstecz. Kac z kolei zaczyna być morderczy, a wszystko to za sprawą nerek - zmniejsza się w nich liczba nefronów, które usuwają toksyny z układu krwionośnego. U kobiet po 30-tce wzrasta liczba cykli bezowulacyjnych, a ilość komórek jajowych wynosi jedynie 12 % co uniemożliwia zapłodnienie. Zaczyna spowalniać metabolizm i mogą pojawiać się